  • 21. Data: 2006-09-21 14:56:55
    Temat: Re: Narzeczony/Narzeczona vs Mąż/Żona - ZUSw DG
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Chyba że strona sprzedająca jest np. na ryczałcie, lub z jakichś powodów ma
    > takie koszty że można w nich utopić każdy dochów.
    >
    > p. m.

    No, fakt! Chociaż inny jest cel( bynajmniej z definicji ;-) ) prowadzenia
    działalności. Pozdrawiam Areta

  • 22. Data: 2006-09-21 17:36:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, GP wrote:

    > W Poradniku Podatnika - Podatki dochodowe w praktyce zalazłam coś takiego:
    > Drugi Urząd Skarbowy w Katowicach w piśmie z 5 maja 2005 r. (nr
    > PBI/P/415-18/05) potwierdził, że:
    > "W przypadku małżonków,którzy są odrębnymi podmiotami gospodarczymi,

    Moment.
    W poscie do którego ja się odniosłem było wyraźnie: "zatrudnienie"!
    (i do "pracy" się odnosiłem).
    Jak mniemam - z powodu pogdybywania "jak by tu ZUS zmniejszyć" ;)
    Nie chodzi o usługę wykonaną przez DG dla DG, ale umowę o *pracę*!
    IMO osoba zatrudniona może dostawać pensję i korzytać z praw
    pracowniczych, ale dla ZUS nie przestaje być "osobą współpracującą"
    a dla dochodowego jej pensja nie jest KUP (mimo że zaliczkę na
    podatek od dochodu trzeba odprowadzić).

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2006-09-21 17:38:14
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 15:08:25 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał:

> [...]
    > wyniku tego podmiot wykazuje niższe dochody, to urząd dochód oszacuje.
    >
    > W ustawie o VAT jest dokładnie tak samo - art 32.
    >
    > Oczywiście urząd musi wykazać jakiś wpływ powiązania rodzinnego na
    > cenę transakcji, tylko że wszyscy wiemy, jak to jest. Zwłaszcza w
    > przypadku usług bardzo trudno jest uniknać oskarżenia o zaniżenie
    > dochodu. No bo jak naprawię żonie komputer za 500 zł, to jest to drogo
    > (bo są oferty za 50 zł), czy tanio (bo ktoś "naprawia twarde dyski"
    > odzyskując z nich dane za 50 tys.)? I weź potem tłumacz urzędnikowi,

    Znasz jakiś przypadek zastosowania tego przepisu w praktyce czy
    tylko tak sobie teoretyzujesz?

    Piotr

  • 24. Data: 2006-09-21 17:41:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Sep 2006, Samotnik wrote:

    > w ZUSie zadeklarować, no i płacić zdrowotne ;-)

    Tuś mnie zażył... jak rozumiem nadal jest w jednej ustawie "źródło" a w
    drugiej "tytuł" czy jak tam szło :[ i ktoś mając 1-os DG, udział w S.C.,
    udział w S.J. i będąc "współpracującym małżonka zapłaci zdrowotne 4x
    na każdym tracąc 1% podstawy?

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2006-09-21 18:04:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Znasz jakiś przypadek zastosowania tego przepisu w praktyce czy
    > tylko tak sobie teoretyzujesz?

    Znam, a raczej usiłowanie jego zastosowania. Po dłuższej wymianie
    uprzejmości z US udało się urząd przekonać, że cena była OK, ale to
    była sprzedaż towaru, a marża była rynkowa. No i suma transakcji też
    niewarta większej uwagi ze strony US (niecały 1000 zł). Kontrola u
    żony (nabywcy) była niejako w gratisie. ;-) W przypadku usług mogłoby
    być gorzej. A jakby już sprzedawca był na ryczałcie, a nabywca
    na zasadach ogólnych i balansował na granicy progów podatkowych,
    to już na pewno US zacznie węszyć podstęp ;)

    Ja tam nie wiem, po co się bez powodu w takie coś pchać.
    --
    Samotnik

  • 26. Data: 2006-09-21 18:06:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

> [...]
    > drugiej "tytuł" czy jak tam szło :[ i ktoś mając 1-os DG, udział w S.C.,
    > udział w S.J. i będąc "współpracującym małżonka zapłaci zdrowotne 4x

    Osobiście nie testowałem, ale z tego co mi wiadomo, to zdrowotne się
    płaci od każdego tytułu, od którego jest wymagane... Szkoda, że nie
    leczą 4x lepiej :)
    --
    Samotnik

  • 27. Data: 2006-09-21 18:21:20
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 20:06:37 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał:

    > Osobiście nie testowałem, ale z tego co mi wiadomo, to zdrowotne się
    > płaci od każdego tytułu, od którego jest wymagane... Szkoda, że nie
    > leczą 4x lepiej :)

    Warto sobie prywatne sprawić, o niebo lepiej leczą za niższą stawkę niż NFZ