  • 1. Data: 2008-12-15 18:31:36
    Temat: Nazwa firmy na FVAT
    Od: "rlina" <r...@n...pl>

    Witam,
    czy istnieje możliwość, aby ktoś miał nazwę firmy w postaci "FIREMKA". Bez
    imienia i nazwiska czy też sp. z o.o. i żadnego określenia formy
    działalności? Pewna osoba chce, aby wystawić fakturę na

    FIREMKA
    ULICA 44/3
    12-345 MIASTO
    NIP 333-333-33-33

    Nie spotkałem się z czymś takim, pomózcie ;-)

  • 2. Data: 2008-12-15 18:58:55
    Temat: Re: Nazwa firmy na FVAT
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-12-2008 o 19:31:36 rlina <r...@n...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > czy istnieje mo?liwo?ae, aby kto? mia? nazwe firmy w postaci "FIREMKA".
    > Bez
    > imienia i nazwiska czy te? sp. z o.o. i ?adnego okre?lenia formy
    > dzia?alno?ci? Pewna osoba chce, aby wystawiae fakture na
    >
    > FIREMKA
    > ULICA 44/3
    > 12-345 MIASTO
    > NIP 333-333-33-33
    >
    > Nie spotka?em sie z czym? takim, pomózcie ;-)

    Na fakturze ma być przede wszytskim imię i nazwisko, FIREMKA
    może sobie być dodatkowo. Natomiast nie jestem pewien
    czy coś Ci grozi jak wystawisz fakturę tak jak chce klient,
    bo to głównie jego problem będzie z odliczeniem.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-15 19:51:34
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Tomek pisze:
    > Dnia 15-12-2008 o 19:31:36 rlina <r...@n...pl> napisaĹ?(a):

    > Na fakturze ma byÄ? przede wszytskim imiÄ? i nazwisko, FIREMKA
    > moĹźe sobie byÄ? dodatkowo. Natomiast nie jestem pewien
    > czy coĹ? Ci grozi jak wystawisz fakturÄ? tak jak chce klient,
    > bo to gĹ?Ăłwnie jego problem bÄ?dzie z odliczeniem.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Tomek
    a ja dolacze sie do pytania, a jesli sprzedawca mi wystawia fakture,
    gdzie w nazwie widnieje samo FIRMEKA, a nie FIREMKA ANNA KOWALSKA, note
    trzeba wystawiac?

  • 4. Data: 2008-12-15 19:52:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-12-2008 o 20:51:34 Ania <a...@g...pl> napisał(a):

    > a ja dolacze sie do pytania, a jesli sprzedawca mi wystawia fakture,
    > gdzie w nazwie widnieje samo FIRMEKA, a nie FIREMKA ANNA KOWALSKA, note
    > trzeba wystawiac?

    Jak się chce bezstresowo odliczać to jak najbardziej :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-12-15 20:36:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Jak się chce bezstresowo odliczać to jak najbardziej :-)

    A dlaczego? Zobacz co wymagane jest na fakturze zgodnie z
    rozporządzeniem:

    - imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz och adresy

    Zatem sama nazwa skrócona spełnia wymogi rozporządzeniowe.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-12-15 20:40:30
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 15-12-2008 o 21:36:24 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > - imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    > oraz och adresy
    > Zatem sama nazwa skrócona spełnia wymogi rozporządzeniowe.

    Nazwa najbardziej skrócona w przypadku DG to właśnie imię i nazwisko

    Piotr

  • 7. Data: 2008-12-15 20:47:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PiotrB. pisze:

    > Nazwa najbardziej skrócona w przypadku DG to właśnie imię i nazwisko

    A możesz jeszcze - tak dla uporządkowania moich wiadomości - podać
    przepis nakazujący umieszczanie imienia i nazwiska w nazwie skróconej?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-12-15 20:56:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    napisał(a):

> [...]
    > oraz och adresy
    >
    > Zatem sama nazwa skrócona spełnia wymogi rozporządzeniowe.

    Wg wszytskich znanych mi interpretacji priorytet operatorów jest taki:

    Imiona i nazwiska LUB nazwy bądź nazwy skrócone

    a nie taki:

    Imiona i nazwiska lub nazwy BĄDŹ nazwy skrócone

    Nie wiem czy wynika to z zasad języka polskiego, natomiast
    na pewno wynika to z przepisów - podatnikiem jest osoba fizyczna
    z imienia i nazwiska, a nie dopisek.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2008-12-15 20:57:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-15, PiotrB. <p...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Nazwa najbardziej skrócona w przypadku DG to właśnie imię i nazwisko

    Dorzucę kamyczek do ogródka:
    http://www.skppro.pl/informacja/informacja_07_02_200
    5a.htm

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-12-15 21:00:00
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:gi6f4b$atq$2@news.onet.pl>:

    > A dlaczego? Zobacz co wymagane jest na fakturze zgodnie z
    > rozporządzeniem:

    > - imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    > oraz och adresy

    Tak w skrócie, to z dotychczasowych rozważań wynika, że to przed "lub"
    dotyczy OF z DG (w tym spółek SC), to po "lub", osób prawnych.

    Z tych rozważań wynika również, że najlepiej życzyć od kontrahenta
    zestawu dokumentów świadczących o np. byciu zarejestrowanym w
    odpowiednich rejestrach.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]