  • 1. Data: 2008-08-09 10:30:26
    Temat: Niski ZUS w spółce jawnej?
    Od: Balrog <a...@a...com>

    Witam!

    Od 2 lat jako studenci prowadzimy z kolegą działalność w dziedzinie
    IT. Aktualnie formą naszej działalności jest spółka cywilna, Kończy
    nam się promocja na niski ZUS, przez 2 pierwsze lata działalności.

    Czytałem kiedyś że jako spółka jawna mozna wciąż płacić niskie
    składki, niestety nie mogę znaleźć teraz tego artykułu. Nie bardzo
    uśmiechają nam sie składki 800+ na głowę, obaj odkładamy na III filar,
    tam przynajmniej stopa zwrotu >0%.

    Jak należy przekształcić działalnosc aby zachować prawo do
    preferencyjnej składki? Wpis do KRS nam nie straszny...

    Pozdrawiam, Tomek

  • 2. Data: 2008-08-09 11:54:46
    Temat: Re: Niski ZUS w spółce jawnej?
    Od: r...@o...pl

    On 9 Sie, 12:30, Balrog <a...@a...com> wrote:
> [...]
    > składki, niestety nie mogę znaleźć teraz tego artykułu. Nie bardzo
    > uśmiechają nam sie składki 800+ na głowę, obaj odkładamy na III filar,

    Zdaje sie ze w sp.j. wlasnie nie bylo promocyjnego ZUS-u nigdy
    - bylo o tym kiedys na grupie, ale nawet jesli zle pamietam
    sp.j. nic nie zmienia w kwestii ZUSu i będziecie placic pelna stawke
    (ale to jest teraz 720 albo 740, z czego realnie placi sie z 450 czy
    500).

    > Jak należy przekształcić działalnosc aby zachować prawo do
    > preferencyjnej składki? Wpis do KRS nam nie straszny...

    Mozna cos kombinowac z sp.zoo., ale to co zaoszczedzicie na ZUS
    pojdzie na notariusza, KRS i pelna ksiegowosc. Musicie wiec
    sobie sami policzyc co sie oplaca.

  • 3. Data: 2008-08-09 17:09:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >Mozna cos kombinowac z sp.zoo., ale to co zaoszczedzicie na ZUS
    >pojdzie na notariusza, KRS i pelna ksiegowosc.

    Bez przesady.
    Koszty KRS to 300 zł rocznie, ZUS to 700 miesięcznie.
    Pełna księgowość - idzie znaleźć w podobnej cenie co kpir.

    Notariuszowi płacisz raz.

  • 4. Data: 2008-08-09 17:11:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > Bez przesady.
    > Koszty KRS to 300 zł rocznie, ZUS to 700 miesięcznie.
    > Pełna księgowość - idzie znaleźć w podobnej cenie co kpir.
    >
    > Notariuszowi płacisz raz.

    Dochodzi podwójne opodatkowanie dochodów, najpierw CITem, potem PITem.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-08-09 18:00:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dochodzi podwójne opodatkowanie dochodów, najpierw CITem, potem PITem.

    To tylko dla wyjątkowych ofiar.
    Kasę wypłacasz sobie inaczej niż przez dywidendę, wtedy o żadnym drugim
    opodatkowaniu nie ma mowy.
    Przy umowie o dzieło podatku płacisz 10%, całość idzie w koszty.

  • 6. Data: 2008-08-09 18:31:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > opodatkowaniu nie ma mowy.
    > Przy umowie o dzieło podatku płacisz 10%, całość idzie w koszty.

    A coś więcej o tych metodach możesz napisać? I jak na te metody
    patrzy US? Czy podpisanie umowy o dzieło sp. z o.o. z jedynym członkiem
    jej zarządu jest możliwe? Kto się wtedy podpisuje za spółkę? Jeśli
    członek, to czy podpis nie musi być notarialny?

  • 7. Data: 2008-08-09 19:03:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A coś więcej o tych metodach możesz napisać?

    Po pierwsze - spółka nie może być jednoosobowa.
    Po drugie - podpisywać umowy należy zgodnie z kph.
    Po trzecie - reszta już dowolna, tak jak w każdej innej firmie.

    > I jak na te metody patrzy US? Czy podpisanie umowy o dzieło sp. z o.o. z
    > jedynym członkiem jej zarządu jest możliwe?

    A niby dlaczego by nie?
    O ile ta osoba rzeczywiście dzieło wykonuje rzecz jasna.

    > Kto się wtedy podpisuje za spółkę?

    Tak jak zwykle z członkami zarządu osoba wyznaczona przez WZW.

  • 8. Data: 2008-08-09 20:46:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > Po pierwsze - spółka nie może być jednoosobowa.

    Rozmawiamy o spółce z o.o.

  • 9. Data: 2008-08-09 21:16:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 09 sierpień 2008 22:46
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g7kvn3$1i8$1@news.onet.pl>):

    > Rozmawiamy o spółce z o.o.

    No właśnie. I robienie jednoosobowej spółki z o.o. sens ma właśnie żaden, z
    uwagi na ciążące na niej obostrzenia.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-08-10 05:50:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Rozmawiamy o spółce z o.o.

    A czego nie zrozumiałeś z powyższego, względnie z czym to Ci się kłóci?