  • 1. Data: 2009-11-06 10:25:35
    Temat: Obowiązek rejestracji VAT UE po nowelizacji
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Rozszerzono zakres podmiotów, które od 01-01-2010 zobowiązane będą do
    posługiwania się numerem VAT UE:

    http://www.gazetapodatkowa.pl/artykul,74021.html

    a tu nowa wersja ustawy, na 01-01-2010:

    pozdr,
    m.w.

  • 2. Data: 2009-11-06 12:03:37
    Temat: Re: Obowiązek rejestracji VAT UE po nowelizacji
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Czyli kolejny papier do składania.
    W końcu ta komuna padnie pod władnym ciężarem :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-11-06 14:43:46
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Tomek pisze:
    > Czyli kolejny papier do składania.
    > W końcu ta komuna padnie pod władnym ciężarem :)

    A ja się zastanawiam, jak to się ma do podatników, którzy wybiorą
    zwolnienie z VAT, ze względu na niski obrót. W kraju sytuacja jasna, ale
    co w przypadku świdczenia usług dla podmiotów zagranicznych?
    --
    Pzdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2009-11-06 16:35:08
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > A ja się zastanawiam, jak to się ma do podatników, którzy wybiorą zwolnienie z
    > VAT, ze względu na niski obrót. W kraju sytuacja jasna, ale co w przypadku
    > świdczenia usług dla podmiotów zagranicznych?

    Podmiot zagraniczny nie potrafi sobie w ogóle wyobrazić, że są kraje UE, gdzie
    podatnik musi specjalnie o unijny NIP występować. Gdy ten zagraniczny podmiot
    nie znajdzie NIPu kontrahenta na stronie
    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.d
    o to dzwoni na policje, że
    ma kontakt z oszustem.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2009-11-06 17:31:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-11-2009 o 15:43:46 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

    > A ja się zastanawiam, jak to się ma do podatników, którzy wybiorą
    > zwolnienie z VAT, ze względu na niski obrót. W kraju sytuacja jasna, ale
    > co w przypadku świdczenia usług dla podmiotów zagranicznych?

    Usługi informatyczne świadczone dla podatników unijnych nie wliczają się
    do limitu 50000, nie stanowią sprzedaży. Więc można sprzedać i za 500000
    i nie być VATmanem.

    Ale faktycznie ciekawe czy VIES obejmie teraz też takich zwolnionych
    podmiotowo.

    --
    Tomek