  • 1. Data: 2006-02-09 09:15:20
    Temat: Obsluga prawna a koszt
    Od: "Ann" <b...@a...pl>

    Czy obsluga prawna firmy moze byc wliczana w koszty? Jest jakis jasny
    paragraf na to?
    Pozdrawiam
    Ann

  • 2. Data: 2006-02-09 10:22:16
    Temat: Re: Obsluga prawna a koszt
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Ann"
    > Czy obsluga prawna firmy moze byc wliczana w koszty? Jest jakis jasny
    > paragraf na to?
    > Pozdrawiam
    > Ann
    ---------------------
    Nie ma jasnych przykładów co moze byc kosztem ani w ustawie pdof ani
    pdop.Sa podane koszty które nie mogą być kup w firmie a wszystko co nie jest
    tam wymienione jest kup jeśli służy uzyskaniu przychodu bezpośrednio lub
    posrednio .Z tym pośrednio zawsze sa jakies problemy ze strony US ale żeby z
    obsłyga prawną były problemy w kosztach no tego nie spotkałam .
    Wiola

  • 3. Data: 2006-02-09 11:41:07
    Od: "Ann" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:dsf4q6$fpo$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    żeby z
    > obsłyga prawną były problemy w kosztach no tego nie spotkałam .

    No niestety wlasnie US probuje udowodnic, ze obsluga prawna nie sluzy
    uzyskaniu przychodu. Zastanawiam sie jaka maja podstawe i w jaki sposob
    moga to zakwestionowac.. Bo rozumiem, ze to ja powinnam jakos udowodnic,
    ze sie myla? Ale skoro nie ma jasnego przepisu to nie wiem czy sie bronic
    i co to da..?
    Pozdrawiam
    Ann

  • 4. Data: 2006-02-09 12:14:42
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Ann" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze sie myla? Ale skoro nie ma jasnego przepisu to nie wiem czy sie bronic
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1472,firma-moze-
    zaliczyc-uslugi-doradcze-w-koszty

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-02-09 12:45:30
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ann" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    Zawsze wydawało mi się, że podstawę prawną ma podać ten kto zarzuca
    bezpodstawność. Ty wtedy "tylko" musisz tę podstawę obalić.
    Być może ma miejsce sytuacja, gdzie te koszty dotyczą małej firmy o
    nieskomplikowanej "obsłudze", a są wysokie niewspółmiernie. Tu oczywiście
    jest miejsce na własną pomysłowość, aby udowodnić powiązanie tych kosztów z
    przychodami firmy. W niektórych sytuacjach faktycznie nie ma sensu się
    upierać.
    Trudno sobie wyobrazić natomiast funkcjonowanie bez wsparcia prawniczego
    firmy, która uczestniczy w postępowaniach sądowych (procesuje się z
    klientami bądź kontrahentami o np.zapłatę za wykonane prace), czy też
    przeprowadza właśnie przekształcenie z jednej formy prowadzenia dg w inną
    (wszyscy wiemy, że w gąszczu różnych przepisów można sobie nawarzyć niezłego
    piwa i sporo zapłacić za brak wiedzy).
    Tak więc wszystko zależy od konkretnej sytuacji Twojej firmy.
    Pozdr. Graszka.

  • 6. Data: 2006-02-09 13:26:00
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    za chwilę pewnie zaczną kwestionować wrzucanie w kup zakup DzU, gazet,
    korzystanie z obsługi biura rachunkowego
    no może jeszcze zakup znaczków naklejonych na wniosku o interpretację
    przepisów podatkowych ;)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-02-09 14:25:58
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > korzystanie z obsługi biura rachunkowego
    > no może jeszcze zakup znaczków naklejonych na wniosku o interpretację

    Mnie jakiś czas temu zakwestionowno odsetki od kredytu który był wzięty na
    działalność. Ni wuobrażacie sobie jaką miałem satysfakcję kiedy okazało się że
    to ja miałem rację. Ale co z tego. Za kilka dni ta sama pani inspektor przyszła
    na kontrolę VAT-u i wywaliła mi usterek na 8 stron A4. W gruncie rzeczy nic z
    tego nie było gdyż wszystkie po kolei obaliłem, ale co się napisałem to się
    napisałem. Moje wyjaśnienie było równie obszerne jak protokół. Najbardziej było
    mi szkoda czasu który musiałem na to poswięcić. Ale mam pomysł, koszt rachunku
    bankowego nie jest w żaden sposób związany z uzyskaniem przychodu. Szczególnie
    w przypadku małych sklepików gdzie 99% płatności jest dokonywanych gotówką.
    Może by tak na tej podstawie zaprzestać korzystania z usług bankowych ?

  • 8. Data: 2006-02-13 11:05:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2006, złodziej podatków wrote:

    > Ale mam pomysł, koszt rachunku
    > bankowego nie jest w żaden sposób związany z uzyskaniem przychodu.

    Jest wyrok SN że zapobieganie stratom liczy się do uzyskiwania
    przychodu. Zdaje się nie nie domaga się on strat PODATKOWYCH.
    A to oznacza że zapobieganie ukaraniu z powodu niezapłacenia
    podatków z konta bankowego jest wystarczającym powodem ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-02-13 11:11:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2006, Graszka wrote:

> [...]
    > przychodami firmy. W niektórych sytuacjach faktycznie nie ma sensu się

    No to wystarczy zawarcie jakiekolwiek umowy z jakąkolwiek firmą
    która na pewno ma "obsługę prawną". Na przykład z TP S.A. :>

    > Trudno sobie wyobrazić natomiast funkcjonowanie bez wsparcia prawniczego
    > firmy, która uczestniczy w postępowaniach sądowych (procesuje się z
    > klientami bądź kontrahentami o np.zapłatę za wykonane prace)

    Popatrzmy na to tak: ja, jako mały przedsiębiorca, mam być wystawiony
    na to że "wielki" mnie zmiażdży dlatego że jego prawnicy cztery razy
    przeczytali umowę a ja jestem sam ??
    ;)
    Ja wiem że to nie przeciw tobie, ale wyrażanym przez ciebie
    wątpliwościom.
    Jakoś nie widzę powodu żeby firma zawierająca umowę z przykładowym
    operatorem telekomunikacyjnym miała być zdana na brak wsparcia prawnego
    tylko dlatego że "miliony tak robią"...
    Przecież OBIE strony umowy powinny zawierać ją *tak samo starannie*...
    prawda ? :)
    IMVHO - czepiają się w tym US.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd