  • 1. Data: 2004-02-02 09:41:28
    Temat: Odliczenia 2003
    Od: "Wacek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Mam nastepujace pytania, licze na Wasza pomoc :)

    Czy moge odliczyc sobie w rozliczeniu za 2003 r.:
    - nabycie spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu (uzupelnienie wkladu
    w spoldzielni mieszkaniowej)?
    - zakup wodomierzy

    Wydatki na ww. cele ponioslem tylko i wylacznie w roku 2003

    pozdrawiam i dzieki za pomoc
    Wacek

  • 2. Data: 2004-02-02 10:09:14
    Temat: Re: Odliczenia 2003
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Wacek" napisał:

    > Czy moge odliczyc sobie w rozliczeniu za 2003 r.:
    > - nabycie spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu (uzupelnienie
> [...]

    Zakup wodomierzy - TAK, jako remont i modernizacja, ale jeśli kwota wydatku
    przejracza 567,00 PLN i posiadasz tytuł prawny do lokalu
    Uzupełnienie wkładu - NIE, ponieważ nie ma już odliczeń z tyt. dużej ulgi

    pozdrawiam
    sia_ka

  • 3. Data: 2004-02-02 11:55:54
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "sia_ka" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Uzupełnienie wkładu - NIE, ponieważ nie ma już odliczeń z tyt. dużej ulgi

    Rzeczywiście nie ma dużej ulgi, ale JEST nadal kontynuacja praw nabytych.

    Można odliczać na podstawie prawa nabytego.
    Wypełniasz PIT-D
    dział.D.1
    poz.71=>linit odliczeń przysługujący w latach 1992-2003 (35910,00zł)
    poz.72=>limit odliczeń wykorzystany w latach 1992-2002
    poz.74=>kwota faktycznie poniesionych wydatków w 2003 roku.

    Tomek

  • 4. Data: 2004-02-02 13:22:39
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał:

> [...]
    > poz.72=>limit odliczeń wykorzystany w latach 1992-2002
    > poz.74=>kwota faktycznie poniesionych wydatków w 2003 roku.

    Z tego, co napisał przedmówca nie wynika, że ponosił z tego tytułu wydatki
    wcześniej. Brzmi to tak, jakby zakupił lokal mieszkalny na rynku wtórnym.
    Ponadto sam napisał, że poniósł wydatki na te cele tylko i wyłącznie w
    2003r.

    pozdrawiam
    sia_ka

  • 5. Data: 2004-02-03 07:53:16
    Od: "Wacek" <w...@i...pl>

    Uzupelnilem wklad mieszkaniowy w spoldzielni do ktorej
    nalezalem tym samym nabylem spoldzielcze wlasnosciowe
    prawo do lokalu. Uzupelnienie wkladu mieszkaniowego nastapilo
    w 2003 roku. Wczesniej nie ponosilem zadnych wydatkow z tym
    zwiazanych.

    pozdrawiam
    Wacek