  • 1. Data: 2002-04-04 13:01:21
    Temat: Odliczenia na edukację szkolną 12 letniego dziecka
    Od: Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl>

    Witam,
    Czy osoba samotnie wychowująca dziecko może odliczyć sobie koszty
    książek i innych wydatków na edukację dziecka?
    Dziękuję za doradzenie,
    Piotrek

  • 2. Data: 2002-04-04 13:43:34
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    > Czy osoba samotnie wychowująca dziecko może odliczyć sobie koszty
    > książek i innych wydatków na edukację dziecka?

    Nie. Edukację dziecka można odliczyć tylko w przypadku studiów, do
    ukończenia przez dziecko 25 lat. Innych kursów, szkół, książek nie można.

  • 3. Data: 2002-04-04 14:37:01
    Od: Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl>

    Wiadomość napisana przez: Pulsar:

    > Nie. Edukację dziecka można odliczyć tylko w przypadku studiów, do
    > ukończenia przez dziecko 25 lat. Innych kursów, szkół, książek nie można.

    Czyli jest to przywilej tylko dla bogaczy, którzy wsakują na wyższy
    pułap podatkowy? Dobrze zrozumiałem?

    Piotrek

  • 4. Data: 2002-04-04 15:02:04
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > Czyli jest to przywilej tylko dla bogaczy, którzy wsakują na wyższy
    > pułap podatkowy? Dobrze zrozumiałem?
    >
    > Piotrek

    Źle zrozumiałeś - książki i szkolenie może sobie odliczyć tylko sam
    podatnik - jeśli SAM się szkoli (doskonalenie zawodowe), albo kupuje książki
    do SWOJEJ pracy (pomoce naukowe i wydawnictwa fachowe). A w przypadku
    dziecie to można odliczyć tylko ich studia - ulga ta przysługuje na studia
    tak podatnika jak i dzieci. Wszystkie inne dokształcania można odliczać
    tylko w ramcha SWOJEGO doskonalenia.

  • 5. Data: 2002-04-05 07:41:58
    Od: Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl>

> [...]
    > tak podatnika jak i dzieci. Wszystkie inne dokształcania można odliczać

    Tak czy inaczej dla osoby, która samotnie wychowuje dziecko i ma pensję
    akademicką wspólne odliczanie z dzieckiem nic nie daje. Widzę, że daje
    to tylko sens w przypadku przekaraczania progów. Można się załapać wtedy
    na inny. Swoją drogą jest to dziwne, że na rodzicach ciąży obowiązek
    zapewnienie dzieciom edukacji, co jest zresztą zrozumiałe, na dzieciach
    ciąży obowiązek uczenia (Szkoła Podstawowa), a wszelkie zakupy
    przyrządów pomocniczych, podręczników itd. są obłożone podatkiem.
    Przecież wiadomo, że 12 letni dzieciak nie pracuje i nie kupi sobie
    książek czy zeszytów za swoje pieniądze, musi mu je kupić rodzić. I w
    takim wypadku pani w okienku powie no tak ale to nie było na Twoją
    edukację... Że to się wszystko jeszcze trzyma kupy (Polka) sam się sobie
    dziwię.
    Już Chińczycy i Konfucjusz twierdzli, że inwestycja w dziecko jest
    najlepszą inwestycją. Widać Chińczycy parę tysięcy lat temu byli
    bardziej odpowiedzialni od naszych współczesnych posłów, bo to oni
    przecież takie prawa przyjmują.

    Piotrek

  • 6. Data: 2002-04-05 08:43:21
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

> [...]
    > akademicką wspólne odliczanie z dzieckiem nic nie daje. Widzę, że daje
    > to tylko sens w przypadku przekaraczania progów. Można się załapać wtedy

    Kwota 493,32 zł to nie dużo, ale jednak nie nic ....

    Pozdrawiam
    Krzysztof