  • 1. Data: 2002-04-16 07:11:15
    Temat: Odpis darowizny na cele religijne
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Prosze o powiedzcie jaki procent dochodu moge odpisac w rozliczeniu rocznym -
    czy jest to 10% czy tez jak slyszalem z powodu jakiegos komentarza do ustawy
    moze to byc 50% a nawet 100%.
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 2. Data: 2002-04-16 09:01:25
    Temat: Re: Odpis darowizny na cele religijne
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

> [...]
    rocznym -
    > czy jest to 10% czy tez jak slyszalem z powodu jakiegos komentarza do

    Nie pamiętam dokładnie, ale kiedyś były komentarze iż na podstawie bodajże
    ustaw regulujących stosunki państwo-kościół, na cele religijne można
    przekazać dowolną kwotę i nie podlega ona żadnym ograniczeniom.

    LeszekR.

  • 3. Data: 2002-04-17 19:30:47
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Amehat <a...@a...net.pl> wrote:
    > Nie pamiętam dokładnie, ale kiedyś były komentarze iż na podstawie bodajże
    > ustaw regulujących stosunki państwo-kościół, na cele religijne można
    > przekazać dowolną kwotę i nie podlega ona żadnym ograniczeniom.

    Przekazać można, ale nie odpisać.

    p.

  • 4. Data: 2002-04-18 07:14:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 17 Apr 2002, Piotr KUCHARSKI wrote:

> [...]
    >+ > ustaw regulujących stosunki państwo-kościół, na cele religijne można
    >+ > przekazać dowolną kwotę i nie podlega ona żadnym ograniczeniom.

    Był komentarz pani wiceminister, sam widziałem (że jakoby
    można odliczać). Dodam: "niestety" (bo to pole do przekrętów...)
    Owszem, w PIT jest "nie więcej niż..." :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-19 21:38:16
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    wynika to z ustaw regulujacych stosunki państwo kosciół, warunek takiego
    odliczenia- koscielna osoba prawna musi przedstawic darczyncy pokwitowanie
    odbioru oraz w okresie 2 lat od przekazania , sprawozdanie o jej
    przeznaczeniu na dzialalnosc chrytatywno -opiekuncza

    ,jacek