  • 1. Data: 2002-04-15 21:10:31
    Temat: Odliczanie szkoły językowej!
    Od: "Mike" <z...@w...pl>

    Mam pytanko. Posłałem w tamtym roku dzieci do prywatnej
    szkoły języka. Czy mogę sobie odpisać poniesione koszty
    od podatku. Szkoła ma zezwolenie MEN.

  • 2. Data: 2002-04-16 23:08:09
    Temat: Re: Odliczanie szkoły językowej!
    Od: "ula p." <u...@w...pl>

    Mike wrote:

    > Mam pytanko. Posłałem w tamtym roku dzieci do prywatnej
    > szkoły języka. Czy mogę sobie odpisać poniesione koszty
    > od podatku. Szkoła ma zezwolenie MEN.

    NIestety nie.

    Koszty za kurs jęz. mozna odliczyć jeśli potrafisz udowodnic, ze znajomość
    jęz. jest ci potrzebna w wykonywanym zawodzie (np.: uzywasz jez. obcego w
    pracy, jeździsz na targi itp.). W takim wypadku jeśli ty mógłbys sobie
    odliczyć koszty kursu to pros w szkole jęz. o wystawienie rachunku na
    ciebie (nikt nie będzie sprawdzał czy to ty chodziłeś czy dzieci).

    pozdrawiam
    --
    ula

  • 3. Data: 2002-04-17 06:36:49
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-17 01:08, Użytkownik ula p. napisał:

    > NIestety nie.
    Jak dotąd sie zgadza

> [...]
    > jęz. jest ci potrzebna w wykonywanym zawodzie (np.: uzywasz jez. obcego w
    > pracy, jeździsz na targi itp.). W takim wypadku jeśli ty mógłbys sobie
    A skąd taka interpretacja? Nie było i nie ma przepisu uzalezniającego
    odliczanie wydatków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe podatnika
    od przydatności do aktualnie wykonywanej pracy.
    Przeciez to byłby absurd! Przy 18% bezrobociu wspierać doskonalenie
    zawodowe w obecnym zawodzie i utrudniac przekwalifikowanie!
    Takie ograniczenie funkcjonuje tylko dla wydatków na przyrządy i
    pomoce naukowe.

    > odliczyć koszty kursu to pros w szkole jęz. o wystawienie rachunku na
    > ciebie (nikt nie będzie sprawdzał czy to ty chodziłeś czy dzieci).
    Ok. Jest to jakieś wyjście.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-04-17 08:36:58
    Od: "ula p." <u...@w...pl>

    Maddy wrote:

    > A skąd taka interpretacja? Nie było i nie ma przepisu uzalezniającego
    > odliczanie wydatków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe podatnika
    > od przydatności do aktualnie wykonywanej pracy.

    Może to źle ujełam ale chodzi mi o to, ze chyba nie kazdy może sobie
    odliczyć kurs językowy od podatku. Mam rację?

    pozdrawiam
    --
    ula

  • 5. Data: 2002-04-17 10:17:52
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-17 10:36, Użytkownik ula p. napisał:

    > Może to źle ujełam ale chodzi mi o to, ze chyba nie kazdy może
    > sobie odliczyć kurs językowy od podatku. Mam rację?

    Nie. Każdy może sobie odliczyć. Sprzątaczka i pan prezes.
    Dokształcanie do dokształcanie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk