  • 1. Data: 2003-05-15 20:50:27
    Temat: Oglądaliście Tygodnik Polityczny Jedynki?
    Od: "Grzegorz Niedźwiecki" <i...@h...com>

    Ale Grabowski i Samoobrona dali popalić Rosatiemu i tej rusyfilstce:)))

  • 2. Data: 2003-05-16 16:34:15
    Temat: Re: Oglądaliście Tygodnik Polityczny Jedynki?
    Od: "Jurek Wawro" <p...@t...tpi.pl>

    Ja oglądałem.
    I jedna rzecz nie daje mi spokoju.
    Rossati stwierdził, że straty spowodowane rezygnacją z cła wliczymy sobie
    do składki płaconej do UE. Czy to prawda? Ktoś coś wie na ten temat?

    Jurek

  • 3. Data: 2003-05-16 18:29:19
    Od: "Grzegorz Niedźwiecki" <i...@h...com>

    Użytkownik Jurek Wawro <p...@t...tpi.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ba33rf$euk$...@n...news.tpi.pl...
    > Ja oglądałem.
    > I jedna rzecz nie daje mi spokoju.
    > Rossati stwierdził, że straty spowodowane rezygnacją z cła wliczymy sobie
    > do składki płaconej do UE. Czy to prawda? Ktoś coś wie na ten temat?

    To proste.
    Nie dość, że nie zarobimy, to jeszcze będziemy musieli zapłacić!

  • 4. Data: 2003-05-17 12:35:01
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Jurek Wawro" <p...@t...tpi.pl> napisał w wiadomości
    > Ja oglądałem.
    > I jedna rzecz nie daje mi spokoju.
    > Rossati stwierdził, że straty spowodowane rezygnacją z cła wliczymy sobie
    > do składki płaconej do UE. Czy to prawda? Ktoś coś wie na ten temat?

    Z tego co wiem starcimy:
    a) cło płacone za granicy zachodniej i południowej oraz a granicy z Litwą
    (rynek wewnętrzny UE),
    b) 75% cła płaconego na granicy wschodniej (do wspólnej kasy).

    Zatrzymac możemy 25% cła na wschodzie.

    Nie bardzo wiem technicznie, jak możnaby stratę a) wliczyć do składi? Jak ją
    obliczyć? Wziąć pod uwagę średnią z ostatniego roku, trzech lat???
    Co do punktu b) to nie wiem, czy te 75% zostanie doane do naszej składki czy
    nie. Dzwoniłem - nie śmiejcie się ;-) - do Prezydenta, ma w końcu urzędników
    od komunikacji społecznej i do KIE - ale tam mają "długi weekend", wiec nic
    się nie dowiedziałem. Nawet jeśli b) wejdzie do składki to odpowiedź
    Rosatiego była "odwróceniem kota ogonem" jak zresztą cała europropaganda
    eurotomanów ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab
    (który wcale UE nie mówi nie)

  • 5. Data: 2003-05-17 14:21:16
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Z tego co wiem starcimy:
    > a) cło płacone za granicy zachodniej i południowej oraz a granicy z Litwą
    > (rynek wewnętrzny UE),
    Czy gdzieś można sprawdzić jakiego rzędu to są kwotu?
    W Taryfie celnej większość stawek z tego rejonu to 0%.
    > b) 75% cła płaconego na granicy wschodniej (do wspólnej kasy).
    A tu będziemy odprawiali ruch idący do tej pory tranzytem.

    Mirek

  • 6. Data: 2003-05-17 20:31:18
    Od: "Jurek Wawro" <p...@t...tpi.pl>

    > A tu będziemy odprawiali ruch idący do tej pory tranzytem.

    Ale część tego cła pójdzie na składki.
    Ja nie wiem jakie to są liczby. Rossati nie kwestionował tego, że stracimy,
    ale argumentował że możemy to jakoś zrekompensować w skłądce. I tego nie
    rozumiem.

    Jurek

  • 7. Data: 2003-05-17 21:55:09
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

> [...]
    stracimy,
    > ale argumentował że możemy to jakoś zrekompensować w skłądce. I tego nie
    Dlatego pytałem gdzie można sprawdzić cyferki:
    Jaki jest dochód Skarbu Państwa z tytułu ceł za towary z UE?
    Szacunki o ile wzrośnie dochód z ceł na granicy wschodniej (o ile wogóle
    wzrośnie)?

    Mirek

  • 8. Data: 2003-05-18 20:29:40
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedźwiecki" <i...@h...com> napisał w
    wiadomości news:ba0ub9$mbt$1@SunSITE.icm.edu.pl...

    > Ale Grabowski i Samoobrona dali popalić Rosatiemu i tej rusyfilstce:)))

    A ja odniosłem odmienne wrażenie.
    Pan Grabowski, ani Pani Nowina-Konopina mnie nie zachęcili swoimi
    argumentami