  • 11. Data: 2004-03-27 17:57:05
    Temat: Re: PIT 2003 i skladka zdrowotna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mikołajczyki napisał:

    > To jak tam pieknie mi odpisujecie, to jeszcze sie upewnie w innej
    > sprawie...brata juz rozliczylam, teraz zostaje mi kobieta mojego brata :-)
    > Sytuacja podobna, tym że ona ma dochowy z 3 źródel (umowy zlecenia + praca
    > przez 4 miesiace).
    > Po rozliczeniu wyszlo mi, ze ma do zwrotu caly zaplacony podatek, co wyszlo
    > az 411 zl - to chyba jest tez dobrze?
    > Jej natomiast pobrali nie dosc ze ubez. zdrowotne to jezscze i emerytalne.
    > To chyba tak moze byc nie???

    Jeżeli liczysz zgodnie z objasnieniami na PITcie rocznym i tak wychodzi
    to widac tak ma być.
    I znowu - od zleceń pobierali 20% podatku, ostatecznie jest 19. Już 1%
    nadwyzki podatku.
    Od umowy o pracę odliczyli ulgę tylko za 4 miesiące - zostaje jeszcze
    8/12 ulgi - to jest już z marszu ponad 350zł nadwyzki bo od zaliczki za
    umowy zlwcenia ulgi sie nie odlicza.

    Generalnie bez konkretnych kwot trudno rozstrzygac, ale taka sytuacja
    jak opisujesz jest wysoce prawdopodobna. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-03-28 23:06:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Mar 2004, KG wrote:

    >+ Najlepiej ściągnij sobie jakiś programik do rozliczania PIT i on już sam Ci
    >+ skoryguje takie rzeczy.

    ...z zastrzeżeniem że do przypadków nieprawidłowego "korygowania takich
    rzeczy" (czyli rzadko zdarzających się) jest na grupie najwięcej uwag
    pt "a ten program to..." :)

    pozdrowienia, Gotfryd