  • 1. Data: 2002-04-30 09:50:07
    Temat: PIT-8C, a co z rachunkiem?
    Od: "majman" <m...@k...k.pl>

    Żona opłaciła kurs dokształcający, który "zasugerował" zakład pracy.
    Otrzymała rachunek. Po pewnym czasie otrzymała zwrot pieniędzy razem z
    deklaracją PIT-8C.
    Jak się z tego rozliczyć w PIT-36 ?
    Już wiem, że kwotę z PIT-8C należy umieścić jako "inne przychody" i zapłacić
    za to podatek.

  • 2. Data: 2002-04-30 14:07:19
    Temat: Re: PIT-8C, a co z rachunkiem?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002, majman wrote:

> [...]
    >+ Jak się z tego rozliczyć w PIT-36 ?
    >+ Już wiem, że kwotę z PIT-8C należy umieścić jako "inne przychody" i zapłacić

    Przepraszam że cytuję całość - ale czego (jeszcze) nie wiesz ??
    Bo jeśli dostała zwrot - to na pewno nie może ponownie użyć
    "tyc samych" (zwróconych) pieniędzy do odliczania - jeśli
    o to chodziło.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-30 20:16:38
    Od: "majman" <m...@k...k.pl>

    Gdybym wpisał kwotę którą wykazuje PIT-8C jako przychód, to musiałbym "za
    frajer" zapłacić podatek, bo przecież to był tylko zwrot wpłaconych
    wcześniej pieniędzy.
    Wysyłając wiadomość miałem nadzieję, że otrzymam informację w której pozycji
    PIT-36 odliczyć kwotę tą wcześniej wpłaconą. Już jestem po rozliczeniach i
    wiem, że należało 19% tej kwoty wstawić w kratce nr 189 lub 190, a także
    wypełnić PIT/O i w kratce nr 37 lub 38 podać tą kwotę.
    Dziękuję mojemu przedmówcy za zainteresowanie się moim problemem.

  • 4. Data: 2002-05-02 21:30:53
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    troche niejasno to przedstawiasz , jesli zona otrzymala zwrot z zakladu to
    musiala tam rachunek oddac , zaklad postapil prawidlowo skoro za zone
    zaplacil , wykazal to na pit 8 C i to zona powinna zaliczyc do innych
    przychodow ,( jesli byl to kurs za kt zaklad nie musial placic) np kurs
    krawiecki dla informatyka

    jacek