  • 1. Data: 2006-04-20 12:58:54
    Temat: [PIT] Wpłata pieniędzy za konto US
    Od: "Grzechoo" <g...@o...pl>

    Witam Grupowiczów,

    Czy dopłatę do podatku mogę wpłacać na konto US w kilku ratach?
    Chodzi o to, że mam dużą niedopłatę, a z konta jednego dnia nie mogę
    wypłacić dziennie więcej niż 1000PLN. Nie będzie problemu jeżeli zrobię
    przelew kilka razy?

    Czy w moim imieniu, może dokonać wpłaty osoba trzecia? Wtedy już nie
    przelewem tylko gotówką, w okienku.

    Chciałbym jeszcze potwierdzić tytuł przelewu. Na pewno ktoś pracujący w US
    śledzi to forum, więc byłbym wdzęczny za uwagi.
    Dzwoniąc do US dowiedziałem się iż ma to być: NIP, nr PIT'u i okres, czyli
    np.: "NIP:123-123-12-12; PIT-36; 05R". To wystarczy?

    Jak jest z terminem płatności? Wg mnie termin mija 2 maja, natomiast kolega
    twierdzi, iż podatek mam zapłacić dopiero po powrocie do kraju. Dokładnie,
    miałby to być 20 dzień miesiąca następnego po miesiącu powrotu. Kto ma
    rację?

    Pozdrowienia
    Grzechoo

  • 2. Data: 2006-04-20 13:08:04
    Temat: Re: [PIT] Wpłata pieniędzy za konto US
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Grzechoo wrote:

> [...]
    > Chodzi o to, że mam dużą niedopłatę, a z konta jednego dnia nie mogę
    > wypłacić dziennie więcej niż 1000PLN. Nie będzie problemu jeżeli

    Nie ma problemu.

    > Czy w moim imieniu, może dokonać wpłaty osoba trzecia? Wtedy już nie
    > przelewem tylko gotówką, w okienku.

    Może ktoś w twoim imieniu. Jeśli nie prowadzisz działalności
    gospodarczej to może być gotówka.

> [...]
    > Dzwoniąc do US dowiedziałem się iż ma to być: NIP, nr PIT'u i okres,
    > czyli np.: "NIP:123-123-12-12; PIT-36; 05R". To wystarczy?

    To musi być specjalny druczek przelewu przeznaczony do podatków. Tam są
    odpowiednie pola.

> [...]
    > kolega twierdzi, iż podatek mam zapłacić dopiero po powrocie do kraju.
    > Dokładnie, miałby to być 20 dzień miesiąca następnego po miesiącu

    Ty masz rację. Twojemu znajomemu chodzi o zaliczki. Jeśli wróciłeś do
    Polski w trakcie roku podatkowego (z kraju umowa z którym przewiduje
    zapłatę podatku w Polsce) to musisz do 20 następnego miesiąca wypełnić
    bodajże PIT-53 i zapłacić zaliczkę. Nie możesz czekać do rozliczenia
    rocznego.

  • 3. Data: 2006-04-20 14:06:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    jureq wrote:

    > To musi być specjalny druczek przelewu przeznaczony do podatków. Tam są
    > odpowiednie pola.

    W przypadku przelewu z banku przez internet sa specjalne oddzielne
    formularze, typu "przelew do US, przelew do ZUS".

  • 4. Data: 2006-04-20 14:09:36
    Od: "Grzechoo" <g...@o...pl>

    > To musi być specjalny druczek przelewu przeznaczony do podatków. Tam są
    > odpowiednie pola.

    Musi to być koniecznie specjalny druk? Nie mogę dokonać płatności zwykłym
    przelewem z konta?
    Będąc za granicą raczej ciężko o takie druki, a przelew mogę dokonać logując
    się na konto bankowe poprzez internet.

    pozdrowienia
    Grzechoo

  • 5. Data: 2006-04-20 14:15:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Grzechoo wrote:

    > Musi to być koniecznie specjalny druk? Nie mogę dokonać płatności
    > zwykłym przelewem z konta?
    > Będąc za granicą raczej ciężko o takie druki, a przelew mogę dokonać
    > logując się na konto bankowe poprzez internet.

    Witek odpowiedział.

  • 6. Data: 2006-04-20 14:17:14
    Od: "Grzechoo" <g...@o...pl>

    > W przypadku przelewu z banku przez internet sa specjalne oddzielne
    > formularze, typu "przelew do US, przelew do ZUS".

    Zgadza się. Znalazłem coś takiego.

    Wielkie dzięki za pomoc.
    Grzechoo

  • 7. Data: 2006-04-21 08:58:31
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 20 kwi o godzinie 14:58, na pl.soc.prawo.podatki, Grzechoo
    napisał(a):

    > Chodzi o to, że mam dużą niedopłatę, a z konta jednego dnia nie mogę
    > wypłacić dziennie więcej niż 1000PLN.

    A w jakim celu chcesz *wypłacać* środki? By zrobić później *wpłatę* ?

    --
    Herbi
    21-04-2006 10:58:29

  • 8. Data: 2006-04-24 09:00:01
    Od: Jarosław Rafa <r...@a...krakow.pl>

    Grzechoo napisał(a):

> [...]
    > Chodzi o to, że mam dużą niedopłatę, a z konta jednego dnia nie mogę
    > wypłacić dziennie więcej niż 1000PLN. Nie będzie problemu jeżeli zrobię

    Hm... a jaki to bank stosuje limit dzienny na kwotę *przelewu* (bo co do
    wypłaty gotówki, to inna sprawa...)? Czyżby Pekao SA? Jeżeli tak, to z
    poziomu serwisu internetowego Pekao SA możesz sobie ten limit dzienny
    zmienić.
    --
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa