  • 1. Data: 2010-02-26 23:35:59
    Temat: PIT a niezgodność daty rozwiązania umowy.
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Koleżanka dostała 2 PITY od byłego pracodawcy. Na PITach są inne okresy
    zatrudnienia niż na świadectwach pracy. Wygląda to tak jakby ona
    faktycznie tam już nie pracując była dalej zatrudniona na ok. 1 miesiąc.
    Zadzwoniła do działu kadr tego supermarketu to jej powiedziano, że tak
    musi być, bo tego dnia jej przelano wypłatę na konto.
    Czy to nie jest oszustwo?

    --
    animka

  • 2. Data: 2010-02-27 02:25:47
    Temat: Re: PIT a niezgodność daty rozwiązania umowy.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
> [...]
    > Zadzwoniła do działu kadr tego supermarketu to jej powiedziano, że tak
    > musi być, bo tego dnia jej przelano wypłatę na konto.

    A kogo oszukano i na czym uszustwo mialoby polegac?

  • 3. Data: 2010-02-27 10:43:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    >Czy to nie jest oszustwo?

    Jakiez to dotkliwe straty pomniosla Twoja kolezanka w zwizku z owym
    zbrodniczym czynem?
    Kto zarobil na jej stracie grube miliony?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-02-27 10:54:11
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Animka pisze:
> [...]
    > Zadzwoniła do działu kadr tego supermarketu to jej powiedziano, że tak
    > musi być, bo tego dnia jej przelano wypłatę na konto.

    Dokumentem potwierdzającym okres zatrudnienia jest świadectwo pracy
    (ewentualnie druk zus RP-7).

    Dla Urzędu Skarbowego liczy się faktyczny moment otrzymania przychodu,
    a nie to kiedy kto był zatrudniony.

    Przykład:
    1.Ktoś został zatrudniony w grudniu 2009 a wypłatę pierwszą miał
    10.01.2010, to za rok 2009 od pracodawcy w ogóle nie dostanie pita (bo
    w roku 2009 nie otrzymał przychodu żadnego).
    2.Ktoś został zwolniony w grudniu 2008, a wypłatę miał 10.01.2009 to
    dostanie pita nawet za rok 2010 (chociaż w tym roku już nie
    pracował)(do rozliczenia do konca kwietnia 2011), z datą na picie do
    10.01.2010.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2010-02-27 12:36:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nikiel ;) wrote:

    > Dla Urzędu Skarbowego liczy się faktyczny moment otrzymania przychodu,
    > a nie to kiedy kto był zatrudniony.

    A na ile maksymalnie egzemplarzy mozna rozbić PIT11 za dany rok?

  • 6. Data: 2010-02-27 18:33:17
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-27 11:43, SDD pisze:
    > Użytkownik "Animka"<a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jakiez to dotkliwe straty pomniosla Twoja kolezanka w zwizku z owym
    > zbrodniczym czynem?
    > Kto zarobil na jej stracie grube miliony?

    Strat żadnych. Chodziło mi o nieprawidłowy okres zatrudnienia na PIT od
    pracodawcy.

    --
    animka

  • 7. Data: 2010-02-27 18:34:17
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-27 11:54, Nikiel ;) pisze:

> [...]
    > dostanie pita nawet za rok 2010 (chociaż w tym roku już nie
    > pracował)(do rozliczenia do konca kwietnia 2011), z datą na picie do

    Dzięki za wyjaśnienie :-)

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-02-28 20:53:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    Bo na PIT-ach są okresy uzyskiwania przychodu, a nie okres zatrudnienia.

  • 9. Data: 2010-02-28 21:19:23
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > A na ile maksymalnie egzemplarzy mozna rozbić PIT11 za dany rok?

    Na tyle, ile się księgowości zachce - nie możesz tylko dostać dwóch PIT-11
    dokumentujących otrzymanie tego samego przychodu. Podwójny (potrójny,
    poczwórny) PIT-11 to generalnie kłopot, bo każdy trzeba wydrukować i
    podspisać.

    GK

  • 10. Data: 2010-02-28 23:20:47
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-28 21:53, Robert Tomasik pisze:

    > Bo na PIT-ach są okresy uzyskiwania przychodu, a nie okres zatrudnienia.

    OK. Teraz rozumiem :-)

    --
    animka