  • 11. Data: 2004-11-15 12:39:47
    Temat: Re: PLATNIK - drukowanie na obcym komputerze
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "_hehehe" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:cna6r4$r3p$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "monia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > :)
    > no to moze jeszcze 31 pomozesz
    > papierki juz wypelnilem
    > ale w zwiazku z roszadami
    > u siebie mam nadplate
    > a u Zony musze doplacic
    > :)
    > czy trzeba w zwiazku z tym wypelnic jakies ekstra przelewy
    > czy wystarczy wyminusowac/dodac odpowiednie kwoty
    > oczywiscie na odpowiednich kontach
    > :)
    na dopłatę najlepiej wypełnić druczki, bo nim ONI się połapią za co ta
    "gratisowa" wpłata, to by ci czasem zdążyła już jakaś paniusia przysłać
    upomnienie, że w x miesiącu ileś tam brakuje...
    BTW przysłała mi taka jedna ostatnio, za 03/2004 miałam dopłacić 1 zł, a za
    04/2004 3 grosze
    Ręce opadają !!!!!

    Co do nadpłaty, to wpłatę za kolejny miesiąc sobie odpowiednio umniejsz...
    ale co bym Ci poleciła jeszcze bardziej, to zafonić do paniusi, która cię
    rozlicza i zapytać ile masz wpłacić. O ile wiem, ma obowiązek takiej
    informacji Ci udzielić :)
    Lepiej się upewnić ile chcą, bo jak sam policzysz, to się czasem możesz
    zdziwić (zwłaszcza jeśli np. wpłacasz po terminie i z odsetkami). Mnie się
    często zdarzyło, że chociaż dobrze liczyłam, to oni policzyli inaczej. IMHO
    lepiej się podporządkować, niż robić po swojemu i zrobić bajzel, a potem Cię
    zasypią upomnieniami na kwotę np. 3 grosze !! :)

    > wiesz
    > czy pozniej ZUS nie bedzie sie czepial
    > ze inne kwoty w papierach a inne na przelewach
    > ?

    nie nie, tego się nie czepiają, ponoć wszystko im system automatycznie sam
    rozlicza (tak jedna paniusia mi tłumaczyła)
    jeżeli są jakieś nadwyżki to sobie przerzuca na kolejny miesiąc, i jak
    wpłacisz w kolejnym miesiącu mniej, to mu się tam potem wyzerują te
    nadwyżki. Co do niedopłat jest tak samo. To czego brakuje, system uzupełnia
    z kolejnego miesiąca, jeśli w kolejnym nie dorzucisz do kwoty deklaracji,
    kwoty niedopłaty, to w następnym miesiącu sytuacja się powtarza i tak w
    kółko aż do obłędu :)

    > z pozdrowieniami i usmiechami
    > _hehehe
    :)

  • 12. Data: 2004-11-15 14:38:30
    Od: "JacekK" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    połączenie
    > z twoją bazą i vuala :)
    > Bez żadnego kombinowania. Sama ostatnio tak robiłam kilka razy :)
    > A z doświadczenia z płatnikiem się nauczyłam, że wszelkie kombinactwa
    > (zwłaszcza z plikami) konczą się katastrofą, a w tym nowym to już
    zwłaszcza
    > :)
    >
    > Raz włączam Płatnika, a tu komunikat "brak dostępu do bazy danych". I co
    wy
    > na to ? Oczywiście sobie poradziłam, ale pewnie z 5 siwych włosów mi za to

    A co w przypadku roznic baz danych: jadna access a druga sql.
    Tzn jak przeniesc baze do sql'a
    Jacek

  • 13. Data: 2004-11-15 14:41:08
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 15 Nov 2004 10:47:47 +0100, w <cn9u12$omh$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "_hehehe" <s...@s...pl> napisał(-a):

    > Ciebie,
    > >
    > :)))))
    > dziekuje za rade
    > nie pomyslalem
    > ze pozyczyc sama drukarke ....
    > :)

    A możesz wydrukować przez Lan czy przez Net na tamtym kompie? :)

  • 14. Data: 2004-11-15 14:43:52
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 15 Nov 2004 13:18:00 +0100, w <cna6l7$7cc$1@news.onet.pl>, "monia"
    <m...@o...pl> napisał(-a):

    > A tą metodę to już znam od Pani z infolinii...
    > i sama się zdziwiłam, bo u mnie nie działa :(
    > serio.. próbowałam wiele razy

    A nie można zmienić w rejestrze bezpośrednio? :)
    Tam chyba tylko hasła są zakodowane.

  • 15. Data: 2004-11-15 14:49:20
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    <m...@o...pl> napisał(-a):

    > A tą metodę to już znam od Pani z infolinii...
    > i sama się zdziwiłam, bo u mnie nie działa :(
    > serio.. próbowałam wiele razy

    O proszę, klucz
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PROKOM Software SA\Płatnik\6.02.001\Parametry
    i LimitHasła na 365

  • 16. Data: 2004-11-15 15:00:59
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "JacekK" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwłaszcza

    > wy

    > A co w przypadku roznic baz danych: jadna access a druga sql.

    A jakie to ma znaczenie ? Przecież dane jedenego płatnika masz w jedenj
    bazie nie ?
    Bo nie wyobrażam sobie innej możliwości szczerze powiedziawszy...
    Nawet jeżeli masz na innym komputerze inną bazę danych, w której powiedzmy
    masz kilku płatników, to przecież spokojnie sobie możesz w dowolnym momencie
    wgrać inną bazę danych, nastepnie z poziomu Płatnika przełączyć sobie na tę
    bazę i wydrukować co potrzeba :)
    A jeśli chodzi Ci o to, czy np. możesz wgrać dane płatnika X z bazy A do
    innej bazy danych np. B, w której dajmy na to masz już płatników Y i Z, to
    musiałabym się mocno zastanowić, czy jest to możliwe...
    Przy dwóch bazach accessowych, można by z poziomu accessa pokombinować i
    moim zdaniem dałoby radę, natomiast jeśli mamy doczynienia z dwoma różnymi
    SZBD... ojjj nie bardzo.. Chyba, że coś mi umsknęło...
    A tak BTW.. to właściwie po co to robić ?
    Ja mam u siebie 3 płatników i każdego mam w osobnej bazie, co by nie robić
    bałaganu.
    Pozdrawiam serdecznie, Monia.

  • 17. Data: 2004-11-15 15:03:43
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    "_hehehe" <s...@s...pl> napisał(-a):

    > Ciebie,
    > >
    > :)))))
    > dziekuje za rade
    > nie pomyslalem
    > ze pozyczyc sama drukarke ....
    > :)

    A możesz wydrukować przez Lan czy przez Net na tamtym kompie? :)

    Owszem :)
    Tylko to jest mało zasadne, jeśli kolega może zapożyczyć drukarkę od kompa
    obok.
    Jeśli koledze nie chce się przenosić drukarki od kompa do kompa, to gdyby
    miał w zasięgu kabelek USB-USB, to też doskonałe rozwiązanie :)

  • 18. Data: 2004-11-15 20:28:11
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Ja mam u siebie 3 płatników i każdego mam w osobnej bazie, co by nie robić
    > bałaganu.
    No i dopiero w ten sposób masz bałagan - a przynajmniej więcej roboty ze
    zmiana płatnika.

    --
    PawełJ

  • 19. Data: 2004-11-15 20:43:42
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cnb3gc$5va$1@news.onet.pl...
    > No i dopiero w ten sposób masz bałagan - a przynajmniej więcej roboty ze
    > zmiana płatnika.

    Dla mnie trzy kliknięcia więcej nie robią różnicy :)
    Poza tym dodam, że każdy z tych płatników ma prawo wglądu w swoje dane, jak
    w tej sytuacji sobie wyobrażasz współdzielenie tej samej bazy danych przez
    wszystkich, mając na uwadze np. ochronę danych osobowych...?

  • 20. Data: 2004-11-16 16:19:02
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Dla mnie trzy kliknięcia więcej nie robią różnicy :)
    tylko trzy? Chciałbym poznać twój sposób zmiany bazy .
> [...]
    > w tej sytuacji sobie wyobrażasz współdzielenie tej samej bazy danych przez
    > wszystkich, mając na uwadze np. ochronę danych osobowych...?
    Normalnie. Nie wyobrażam sobie, żeby mój klient przyszedł i grzebał mi w
    komputerze- nawet przy mnie i nawet w swoich danych. To ja jestem
    odpowiedzialny za te dane i za robotę którą na nich robię. I nic mu do tego
    co ja mam w komputerze.
    Mam 8 płatników na jednej bazie. tych 8 płatników obsługuje od 2000r. i
    jakoś nigdy żadnemu nie przyszło do głowy, żeby sobie usiąść przy programie.
    Ani oni ani ja nie mieliśmy takiej potrzeby.

    Jeden z płatników ode mnie odszedł bo się dorobił własnego komputera. Było
    troche motania żeby mu dane przegrać ale zajęło to w sumie ok 30 min.

    No ale każdy ma jakieś swoje wypracowane metody

    pozdrawiam

    PawełJ