  • 1. Data: 2004-11-14 23:59:20
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza - podatki
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Jestem producentem urzadzen elektronicznych - dotychcczas sprzedawanych
    na umowe o dzielo
    Teraz mam klienta ktory na umowe o dzielo kupic nie hcce (nie moze)
    i rozwazam zalozenie dzialalnosci gospodarczej bo zlecenie jest dosyc
    pokazne

    Jaka forma dzialalnosci bylaby najkorzystniejsza dla mnie i klienta
    z punktu widzenia minimalizacji kosztow podatkowych:
    - ominiecie VAT
    - najnizszy podatek dochodowy itd.

    prosze o sugestie

  • 2. Data: 2004-11-15 09:49:32
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza - podatki
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "slimak" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Jaka forma dzialalnosci bylaby najkorzystniejsza dla mnie i klienta
    > z punktu widzenia minimalizacji kosztow podatkowych:

    W roku rozpoczecia DG mozesz nie byc Vatowcem jezeli nie przekroczysz 10.000
    Euro proporcjonalnie do okresu prowdzonej DG tj np. rozpoczynajac od 1
    grudnia nie mozesz przekroczyc kwoty = 10.000 euro /12 czyli ok 3.300 zl

    > - najnizszy podatek dochodowy itd.

    Za malo danych. Nie wiemy jakie sa twoje koszty a jakie przychody.

  • 3. Data: 2004-11-15 10:55:26
    Od: slimak <s...@w...pl>

> [...]
    > Euro proporcjonalnie do okresu prowdzonej DG tj np. rozpoczynajac od 1
    > grudnia nie mozesz przekroczyc kwoty = 10.000 euro /12 czyli ok 3.300 zl

    czy w kolejnym roku nie musze byc vatowcem tez do momentu przekroczenia
    limitu?

    > Za malo danych. Nie wiemy jakie sa twoje koszty a jakie przychody.

    Ok podaje wiecej danych :-)
    Zalozmy ze dzialalnosc moznaby tak prowadzic zeby nie przekroczyc
    rocznego limitu aby nie wejsc w VAT.
    Moje koszty stanowia ok. 20% z kwoty jaka otrzymuje przy sprzedazy
    urzadzenia.
    W zasadzie jestem konkurencyjny dlatego ze przy umowie o dzielo nie
    naliczam VATu dlatego przy zalozeniu dzialanosci ten warunek musi byc
    spelniony (tzn. nie wejsc w VAT).
    Czy limit na VAT dotyczy kwoty przychodu czy dochodu?