    From: "monia" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PLATNIK - drukowanie na obcym komputerze
    Date: Mon, 15 Nov 2004 13:39:47 +0100
    Sender: m...@o...pl@as2-202.poznan.dialup.inetia.pl

    Użytkownik "_hehehe" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:cna6r4$r3p$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "monia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > :)
    > no to moze jeszcze 31 pomozesz
    > papierki juz wypelnilem
    > ale w zwiazku z roszadami
    > u siebie mam nadplate
    > a u Zony musze doplacic
    > :)
    > czy trzeba w zwiazku z tym wypelnic jakies ekstra przelewy
    > czy wystarczy wyminusowac/dodac odpowiednie kwoty
    > oczywiscie na odpowiednich kontach
    > :)
    na dopłatę najlepiej wypełnić druczki, bo nim ONI się połapią za co ta
    "gratisowa" wpłata, to by ci czasem zdążyła już jakaś paniusia przysłać
    upomnienie, że w x miesiącu ileś tam brakuje...
    BTW przysłała mi taka jedna ostatnio, za 03/2004 miałam dopłacić 1 zł, a za
    04/2004 3 grosze
    Ręce opadają !!!!!

    Co do nadpłaty, to wpłatę za kolejny miesiąc sobie odpowiednio umniejsz...
    ale co bym Ci poleciła jeszcze bardziej, to zafonić do paniusi, która cię
    rozlicza i zapytać ile masz wpłacić. O ile wiem, ma obowiązek takiej
    informacji Ci udzielić :)
    Lepiej się upewnić ile chcą, bo jak sam policzysz, to się czasem możesz
    zdziwić (zwłaszcza jeśli np. wpłacasz po terminie i z odsetkami). Mnie się
    często zdarzyło, że chociaż dobrze liczyłam, to oni policzyli inaczej. IMHO
    lepiej się podporządkować, niż robić po swojemu i zrobić bajzel, a potem Cię
    zasypią upomnieniami na kwotę np. 3 grosze !! :)

    > wiesz
    > czy pozniej ZUS nie bedzie sie czepial
    > ze inne kwoty w papierach a inne na przelewach
    > ?

    nie nie, tego się nie czepiają, ponoć wszystko im system automatycznie sam
    rozlicza (tak jedna paniusia mi tłumaczyła)
    jeżeli są jakieś nadwyżki to sobie przerzuca na kolejny miesiąc, i jak
    wpłacisz w kolejnym miesiącu mniej, to mu się tam potem wyzerują te
    nadwyżki. Co do niedopłat jest tak samo. To czego brakuje, system uzupełnia
    z kolejnego miesiąca, jeśli w kolejnym nie dorzucisz do kwoty deklaracji,
    kwoty niedopłaty, to w następnym miesiącu sytuacja się powtarza i tak w
    kółko aż do obłędu :)

    > z pozdrowieniami i usmiechami
    > _hehehe
    :)