  • 1. Data: 2003-01-08 13:00:48
    Temat: Papierowy dowod wpłaty
    Od: "zak" <z...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    chciałbym założyć konto dla niewiekiej firmy.
    Odpowiadaja mi cenowo oferty e-banków.
    Ale... co podpinam pod fakturę (jaki dowód wpłaty) po dokonaniu wpłaty przez
    internet. Czy do faktury muszę podpinać dowód wpłaty?

    Chcę taniego banku, bez kłopotów z fiskusem.
    Pozdrawiam
    zak

  • 2. Data: 2003-01-08 13:34:00
    Temat: Re: Papierowy dowod wpłaty
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "zak" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przez
    > internet. Czy do faktury muszę podpinać dowód wpłaty?
    >
    > Chcę taniego banku, bez kłopotów z fiskusem.

    Podpinac nie trzeba, ale czasami może być potrzebne potwierdzenie wpłaty
    (np. gdy składasz korektę deklaracji VAT). Wówczas czasami wystarcza wydruk
    z komputera, ale może się zdażyć, że zażądają "mocniejszego" dowodu - a to
    trwa i kosztuje.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-01-08 13:41:18
    Od: "zak" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Podpinac nie trzeba,

    Może jakaś wykładnia, "podpórka" prawna:))

    Pozdrawiam
    zak

  • 4. Data: 2003-01-08 14:03:29
    Od: "zak" <z...@p...onet.pl>

    Uzupełnię pytanie:

    nie trzeba podpinać (dowodu wpłaty do faktury) i nieobowiązkowe jest tez
    jego posiadanie.

    ^^^^^^^^^^^
    czy też

    nie trzeba podpinać, ale konieczne jest jego posiadanie.
    ^^^^^^^^

    Pozdr.
    zak

  • 5. Data: 2003-01-08 14:19:21
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "zak" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    7> Uzupełnię pytanie:

> [...]
    >
    > ^^^^^^^^^^^
    > czy też
    >
    > nie trzeba podpinać, ale konieczne jest jego posiadanie.

    Dla celów podatkowych (poza wieloma specyficznymi przypadkami) nie ma takiej
    potrzeby. Podpórki prawnej nie będzie - po prostu żaden przepis nie
    wprowadza powszechnego obowiązku w tym zakresie.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-01-09 10:30:30
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    Witam

    Z tego co wiem wiekszosc bankow oferujacych bankowosc internetowa ma tak
    skonfigurowane swoje strony, iz wszelkie transakcje z Twojego konta mozna
    drukowac w sposob dostarczajacy wszelkich informacji. Zazwyczaj pojawia sie
    rowniez adnotacja, ze jest to wydruk z elektronicznego konta bankowego i
    stanowi dowod sam w sobie, bez koniecznosci odrebnego potwierdzania go.

    Jesli oczywiscie US zazyczy sobie extra cos takiego, to np. w Inteligo
    przeslanie pisemnego potwierdzenia 1 transkacji kosztuj niecale 6,00 PLN.

    Tak mowia inni nie trzeba podpinac. Ale nie jestem pewna, jak to bedzie
    wygladalo przy wyborze rozliczen VATu metoda memor.-kasowa.
    Pozdrawiam
    Aga

  • 7. Data: 2003-01-09 11:45:06
    Od: "zak" <z...@p...onet.pl>

    Dziękuję za dotychczasowe wypowiedzi.
    Nie zamykam jednak tematu;)
    Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi piszcie - wątek, nadal będę obserwował.

    Pozdr.
    zak

  • 8. Data: 2003-01-10 20:48:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik zak napisał:

> [...]
    >Ale... co podpinam pod fakturę (jaki dowód wpłaty) po dokonaniu wpłaty przez
    >internet. Czy do faktury muszę podpinać dowód wpłaty?

    Nie musisz.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/