  • 1. Data: 2003-01-08 13:51:26
    Temat: Faktury w firmie usługowej
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Witam!
    Prowadzę DG, moim głownym celem są usługi (konkretnie dostęp do Internetu),
    jestem VATowcem i prowadzę KPiR. Mam takie pytanie: Czy miesięcznie muszę
    wystawiać i drukować faktury dla wszystkich swoich klientów (osoby fizyczne)
    czy może da się to jakoś inaczej załatwić? Nie mam kasy fiskalnej ponieważ
    wszystkie opłaty klienci wnoszą przelewem na rachunek bankowy.
    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2003-01-08 15:14:57
    Temat: Re: Faktury w firmie usługowej
    Od: "Dorota" <d...@w...lodz.pl>

    Użytkownik Marek <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avhdu0$fos$...@s...silesia.pik-net.pl...
> [...]
    > czy może da się to jakoś inaczej załatwić? Nie mam kasy fiskalnej ponieważ
    > wszystkie opłaty klienci wnoszą przelewem na rachunek bankowy.

    Oczywiście że nie musisz drukować faktur dla wszystkich klientów wystarczy
    że w odpowiednią rubryke w KP iR wpiszesz przychód ze sprzedazy os.fizycznym

  • 3. Data: 2003-01-09 21:55:50
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Dorota" <d...@w...lodz.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > Oczywiście że nie musisz drukować faktur dla wszystkich klientów wystarczy
    > że w odpowiednią rubryke w KP iR wpiszesz przychód ze sprzedazy

    Ok, a co z ewidencją VAT? Jestem przecież VATowcem. Poza tym jak wygląda
    sprawa takiego wpisu do KPiR (wystawiam dowód wewnętrzny i księguje) a także
    do ewidencji VAT. Prosze o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedź.
    pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2003-01-10 09:04:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Marek" [...]

> [...]
    także
    > do ewidencji VAT. Prosze o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedź.

    jako "sprzedaz bezrachunkowa"

    Ale... czy na pewno to warte "zachodu" ?

    A poza tym czy jest gdzies napisane, ze jak klienci nie placa gotowka to
    NIE TRZEBA przez kase ? Jakos mi to umnnello

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-01-10 14:19:11
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:avm20p$1ns$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Marek" [...]
    > także
    >
    > jako "sprzedaz bezrachunkowa"
    >
    > Ale... czy na pewno to warte "zachodu" ?

    Warte, ponieważ wystawiam duża ilośc takich faktur miesięcznie

    > A poza tym czy jest gdzies napisane, ze jak klienci nie placa gotowka to
    > NIE TRZEBA przez kase ? Jakos mi to umnnello

    Zgodnie z roporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2001w sprawie
    kas rejestrujących (Dz. U. Nr 151, poz. 1711)
    W zał. nr 1 (zwonienia przedmiotowe) pkt 3 jest mowa o zwolnieniu:
    "Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub
    przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za które to czynności
    zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek
    bankowy podatnika, z wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem, bankową
    kartą płatniczą lub kredytową, a z dowodów zapłaty jednoznacznie wynika,
    jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła"
    Takei zwolnienie było do końca 2002r co dalej to nie wiem bo nie wiedziałem
    jeszcze poprawki. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to prosiłbym o informacje.
    pozdrawiam