  • 1. Data: 2003-03-14 18:20:37
    Temat: Pełna księgowość
    Od: "AVON" <a...@d...pl>

    Witam,
    może dziwne pytanie w tych skomputeryzowanych czasach, jednak... co (oprócz
    księgi handlowej) potrzeba do prowadzenia pełnej księgowości? Chodzi mi
    oczywiście o te wszystkie druczki i dokumenty.
    Za ewnetualną pomoc z góry dziekuję.

    AM
    ------------
    AVON
    e-mail: a...@d...pl

  • 2. Data: 2003-03-14 19:22:59
    Temat: Re: Pełna księgowość
    Od: "Krzysiek\(?\)" <k...@m...pl>

    Witam
    Zakładowy plan kont, kiegi kont pomocniczych, dziennik do tej księgi
    handlowej :), ewidencja środków trwałych, pełen zestaw ewidencji VAT,
    dokumentacja pracownicza i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem :)

    Pozdrawiam Krzysiek(?)

  • 3. Data: 2003-03-14 19:53:05
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    ... co (oprócz
    > księgi handlowej) potrzeba do prowadzenia pełnej księgowości? Chodzi mi
    > oczywiście o te wszystkie druczki i dokumenty.

    zdarzylo mi sie niestety doswiadczyc tego...
    o ile dobrze pamietam te druczki to byly:

    1. "Amerykanka" - taka dziwna duza ksiazka ( wszyskie dowody
    ksiegowe zapisane w porzadku chronologcznym, na syntetycznych kontach )
    2. "Konta" analityczne- w moim przypadku to byly luzne, acz oryginalne
    druki, dowody, chronoligcznie, na poszczegolne konta analityczne..ile kont w
    planie kont tyle kont papierowych
    3. dzienniki - tutaj niestety byla w uzyciu tzw. przebitka, czyt. kalka
    polegalo to na "ksiegowaniu" na "kontach" majacc pod spodem kalke ktora
    odbijala zapis na dzienniku
    4. obrotowki, jak obrotowowki...czyli zestawienia obrotow i sald

    generalnie tworczosc ludowa, przyjmij wyrazy wspolczucia jesli zostalas do
    prowadznia czegos takiego zmuszona, ja juz wiecej sie w papierowa ksiegowosc
    nie dam wpuscic, te wszystkie sumowania.....jezuuu..koszmar, 1 grosz Ci nie
    gra i zaczynasz liczyc od nowa..brrrr
    da sie to moze zrobic przy paru fakturach....ale przy wiekszej ilosci?

    pozdr
    radek

  • 4. Data: 2003-03-15 01:48:34
    Od: "AVON" <a...@d...pl>

> [...]
    nie
    > gra i zaczynasz liczyc od nowa..brrrr
    > da sie to moze zrobic przy paru fakturach....ale przy wiekszej ilosci?

    dzięki wielkie za uwagi... nie pocieszyliście mnie :( na szczęście firma
    idzie raczej w duże sumy na niewielu papierkach, więc może to jakoś
    przeżyję... a może nie :) wtedy zapewne będę na grupie głośno wołać o
    pomoc... a conajmniej o odrobinę współczucia :)

    Pozdrawiam
    AM

  • 5. Data: 2003-03-15 09:56:02
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    Użytkownik "AVON" <a...@d...pl> napisał w wiadomości news:b4u0j3> dzięki
> [...]
    > przeżyję... a może nie :) wtedy zapewne będę na grupie głośno wołać o
    > pomoc... a conajmniej o odrobinę współczucia :)

    pomiem Ci tak, po przejściu na pełną księgowość ilość papierów podwoiła się
    conajmniej 2 krotnie
    hehe i zakup sobie hurtową ilość raportów kasowych, druków KW i KP bo teraz
    do wszystkiego papierek

    Pozdrawiam Michał

  • 6. Data: 2003-03-15 13:41:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 15-03-2003 10:56, Użytkownik Michał M. napisał:

    > pomiem Ci tak, po przejściu na pełną księgowość ilość papierów podwoiła się
    > conajmniej 2 krotnie

    Masz szczęście, mogła się *podwoić* trzy albo i czterokrotnie :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl