  • 1. Data: 2006-01-19 17:43:06
    Temat: Platnosc prywatna karta kredytowa
    Od: "AD" <t...@t...pl>

    Czy moge zaplacic za towar karta kredytowa, ktora nie jest na firme ? Czy
    nie bedzie problemow z odliczeniem VATu i podatku dochodowego od takiej
    transakcji ?

  • 2. Data: 2006-01-19 20:32:13
    Temat: Re: Platnosc prywatna karta kredytowa
    Od: "Maciejka" <f...@n...pl>

    Możesz w ogóle nie płacić. Odliczasz vat na podst.faktury

  • 3. Data: 2006-01-20 13:12:21
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 sty o godzinie 21:32, na pl.soc.prawo.podatki, Maciejka
    napisał(a):

    > Możesz w ogóle nie płacić. Odliczasz vat na podst.faktury

    O - a to ciekawe.
    Jakim prawem chcesz odliczyć fakturę, której nie zapłaciłeś ????

    --
    Herbi
    20-01-2006 14:12:19

  • 4. Data: 2006-01-20 14:41:13
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 14:12:21 +0100, Herbi napisał(a):

    > O - a to ciekawe.
    > Jakim prawem chcesz odliczyć fakturę, której nie zapłaciłeś ????

    Jak nie wybrałeś metody kasowej to na podstawie ustawy o VAT
    Ale jaką metodę pytający stosuje nie wiemy ...

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2006-01-20 14:58:14
    Od: "AD" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak nie wybrałeś metody kasowej to na podstawie ustawy o VAT
    > Ale jaką metodę pytający stosuje nie wiemy ...

    Metoda kasowa ? Kasy fiskalnej nie mam bo nie musze miec. Jestem platnikiem
    VAT.

  • 6. Data: 2006-01-20 18:01:09
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 15:58:14 +0100, AD napisał(a):

    > Metoda kasowa ? Kasy fiskalnej nie mam bo nie musze miec. Jestem platnikiem
    > VAT.

    A co ma kasa fiskalna do metody kasowej ???? NIC !!

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2006-01-20 23:07:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jan 2006, AD wrote:

    > Metoda kasowa ? Kasy fiskalnej nie mam bo nie musze miec.

    ...chyba masz do poczytania ustawę o VAT ;)
    Rozróżniasz metodę kasową i memoriałowej? I że OSOBNO się je
    wybiera dla kosztów i dla VAT?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-01-21 14:05:45
    Od: "AD" <t...@t...pl>

    > ...chyba masz do poczytania ustawę o VAT ;)
    > Rozróżniasz metodę kasową i memoriałowej? I że OSOBNO się je
    > wybiera dla kosztów i dla VAT?

    Cos tak czulem, ze palnalem glupstwo :-)
    No co? Przynajmniej sie jest z czego posmiac

    Ustawa o VAT mowisz...

    Odnosnie platnosci prywatna karta kredytowa to pani w US powiedziala, ze nie
    moge nia zaplacic. Moge placic tylko ze srodkow zgromadzonych na koncie
    firmowym. I co wy na to ?

  • 9. Data: 2006-01-21 14:20:24
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 21 Jan 2006 15:05:45 +0100, AD napisał(a):

    > Odnosnie platnosci prywatna karta kredytowa to pani w US powiedziala, ze nie
    > moge nia zaplacic. Moge placic tylko ze srodkow zgromadzonych na koncie
    > firmowym. I co wy na to ?

    A podała podstawę prawną takiego stwierdzenia ??
    Jak nie to zapytaj, bo IMHO takiej podstawy nie ma.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 10. Data: 2006-01-21 14:58:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jan 2006, AD wrote:

    > Cos tak czulem, ze palnalem glupstwo :-)
    > No co? Przynajmniej sie jest z czego posmiac

    ...no to dobrze jeśli można się śmiać :) (mam na myśli że
    czasem trafia się ktoś urażony).

    > Ustawa o VAT mowisz...

    +++
    Art. 21.
    1. Mały podatnik może wybrać metodę rozliczeń polegającą na tym,
    że obowiązek podatkowy powstaje z dniem uregulowania całości lub części
    należności, nie później niż 90. dnia, licząc od dnia wydania towaru lub
    wykonania usługi, z zastrzeżeniem [...]
    ---

    > Odnosnie platnosci prywatna karta kredytowa to pani w US powiedziala, ze nie
    > moge nia zaplacic. Moge placic tylko ze srodkow zgromadzonych na koncie
    > firmowym. I co wy na to ?

    ...że ja sobie poczytam komentarzy...
    Na przykład ciekaw jestem, czy jak wskutek niezapłacenia należności
    kontrahentowi, kiedy na polecenie sądu komornik zajmie ci dom - czy
    owa pani uzna że trzeba go "wciągnąć na konto".
    No bo skoro tylko z konta wolno zapłacić... to logiczne, nie ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)