  • 1. Data: 2006-01-19 17:02:24
    Temat: Ulga remontowa mozna czy nie?
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Witam!
    Mam takie pytanie i watpliwosci co do tego tematu:
    1. Czy przysluguje mi prawo odliczenia od podatku kosztow poniesionych
    na modernizacje mieszkania (w 2005 roku kupilem nowe mieszkanie,
    wczesniej nie korzystalem z tzw. ulgi remontowej)
    Pozdrawiam serdecznie wszystkich!!!
    rajusan

  • 2. Data: 2006-01-19 19:26:43
    Temat: Re: Ulga remontowa mozna czy nie?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rajusan wrote:
> [...]
    > na modernizacje mieszkania (w 2005 roku kupilem nowe mieszkanie,
    > wczesniej nie korzystalem z tzw. ulgi remontowej)

    tak, o ile faktury masz z 2005 roku i z data pozniejsza niz akt
    wlasnosci mieszkania.

  • 3. Data: 2006-01-22 12:30:40
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    witek napisał(a):

    > tak, o ile faktury masz z 2005 roku i z data pozniejsza niz akt
    > wlasnosci mieszkania.
    Ale jeszcze nie mam aktu wlanosci, jedynie umowe przedwstepa i dokument
    odbioru mieszkania z pazdziernika zeszlego roku, w ktorym obecnie mieszkam.

  • 4. Data: 2006-01-22 17:39:00
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "rajusan" <b...@p...fm> napisał w wiadomości news:

    > Ale jeszcze nie mam aktu wlanosci, jedynie umowe przedwstepa i dokument
    > odbioru mieszkania z pazdziernika zeszlego roku, w ktorym obecnie
    > mieszkam.

    To raczej kiepsko.
    Faktycznie nie masz praw do tego mieszkania, czyli i do odliczenia.

  • 5. Data: 2006-01-23 08:58:43
    Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    i tu sie z tym nie zgodze Odbiór mieszkania juz daje mozliwosc odliczenia

  • 6. Data: 2006-01-23 22:21:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jan 2006, Cavallino wrote:

    > To raczej kiepsko.
    > Faktycznie nie masz praw do tego mieszkania, czyli i do odliczenia.

    Hm... IMVHO to zależy co ma w tej umowie przedwstępnej.
    Czy ona upoważnia np. do zajęcia lokalu i pod jakimi warunkami,
    np. jak zapisali że "po wpłaceniu X% zaliczki Kupujący będzie
    po oddaniu lokalu miał prawo zamieszkać" - to dlaczego by
    uznać że jest 'gorszy' niż zwykły lokator?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-01-24 17:16:34
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > po oddaniu lokalu miał prawo zamieszkać" - to dlaczego by
    > uznać że jest 'gorszy' niż zwykły lokator?

    Ale ja umowe podpisalem jak juz mieszkanie i caly blok "stal", a zgodnie
    z dziennikiem budowy zaawansowanie prac bylo na 59%, zaplacilem za
    calosc (dostalem rabat :-) ).
    Nie ma aktu bo czekam do marca jak zaczna obowiazywac nowe przepisy co
    do naliczania koztow wpisu wlasciciela do hipoteki.

  • 8. Data: 2006-01-24 19:26:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > po oddaniu lokalu miał prawo zamieszkać" - to dlaczego by
    > uznać że jest 'gorszy' niż zwykły lokator?

    W sumie racja.

  • 9. Data: 2006-01-24 19:28:31
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > Nie ma aktu bo czekam do marca jak zaczna obowiazywac nowe przepisy co do
    > naliczania koztow wpisu wlasciciela do hipoteki.

    To nieistotne.
    Tak jak Gotfryd pisał - sprawdź czy w jakimś papierze masz zgodę właściciela
    mieszkania na jego użytkowanie, zamieszkiwanie w nim itp.

  • 10. Data: 2006-01-27 18:35:35
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Cavallino napisał(a):

    > wiadomości news:

    > W sumie racja.
    BYlem w US i jezeli ma sie dokument potweirdzajacy odbior mieszkania to
    nie ma zadnych przeszkod by moc skorzystac z tej ulgi, byle faktury byly
    wystawione z data pozniejsza niz odbior mieszkania.