  • 1. Data: 2009-05-06 15:56:19
    Temat: Podatek PCC
    Od: "egon" <o...@w...pl>

    Witam,

    Nie zapłaciłem w terminie podatku PCC. Kupiłem mieszkanie od developera sam
    i wziąłem na nieruchomość kredyt hipoteczny z zabezpieczeniem kaucyjnym.Nie
    wiedziałem o tym podatku, a minął rok od daty, kiedy musiałem go złożyć. Czy
    można prosić o umorzenie kary i czy urząd raczej umarza lub nie tą karę?
    Pełno tych opłat prz zakupie mieszkania, że człowiek w tym wszystkim sie
    gubi.

  • 2. Data: 2009-05-06 17:04:03
    Temat: Re: Podatek PCC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2009, egon wrote:

> [...]
    > wiedziałem o tym podatku, a minął rok od daty, kiedy musiałem go złożyć.

    Chodzi o PCC od zabezpieczenia, jak sądzę? (bo od nieruchomości to
    notariusz jest płatnikiem).

    > Czy
    > można prosić o umorzenie kary i czy urząd raczej umarza lub nie tą karę?

    Chyba powinieneś zapoznać się z pojęciem "czynny żal" :D

    I to jest WAŻNE, aby złożyć go nie później niż z deklaracją, na
    deklaracji PCC jest oświadczenie że "zgodnie z przepisami karnoskarbowymi"
    czy jakoś tak :>
    (po podpisaniu nie można się powoływać, że "nie wiedziałem" - "przecież
    Pan podpisał, prawda? a co tu napisali?")

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-05-06 17:55:02
    Od: "egon" <o...@w...pl>

> [...]
    > (po podpisaniu nie można się powoływać, że "nie wiedziałem" - "przecież
    > Pan podpisał, prawda? a co tu napisali?")

    Problem w tym, że ponad rok temu miałem zapłacić ten podatek...

  • 4. Data: 2009-05-06 18:24:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    egon wrote:

    > Problem w tym, że ponad rok temu miałem zapłacić ten podatek...

    Raczej martw się o ewentualną karę za niezłożenie deklaracji w terminie
    (i w tym kontekście Gotfryd pisał o czynnym żalu).

    Od niezapłaconego podatku zapłacisz po prostu odsetki i po sprawie.

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-05-06 21:42:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2009, egon wrote:

    > Problem w tym, że ponad rok temu miałem zapłacić ten podatek...

    A sprawdziłeś co to jest ten "czynny żal" czy czekasz na oklaski
    (w formie mandatu od US)? ;)
    Tak, to w sprawie TEGO problemu (że rok temu).

    pzdr, Gotfryd