  • 1. Data: 2008-03-05 11:47:46
    Temat: Potwierdzenie sald na koniec roku
    Od: "one" <p...@o...pl>

    Czy potwierdzenie sald na koniec roku dotyczy wszystkich przedsiebiorcow,
    czy tylko tych ktorzy prowadza pelna rachunkowosc?

    Prowadze od niedawna 1os DG na KPiR - dostaje od kontrahentow wezwania do
    potwierdzenia sald na dzien 31.12.2007 - czy musze na nie odpowiadac? Czy
    one mnie tez dotycza skoro nie jestem na pelnej rachunkowosci?

  • 2. Data: 2008-03-05 12:14:14
    Temat: Re: Potwierdzenie sald na koniec roku
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Użytkownik "one" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potwierdzenia sald na dzien 31.12.2007 - czy musze na nie odpowiadac? Czy
    > one mnie tez dotycza skoro nie jestem na pelnej rachunkowosci?

    Potwierdzenia sald dokonują prowadzący pełna rachunkowość i oni je wysyłają.

    Otrzymujący powinni je potwierdzić, jeśli są zgodne
    Jeśli nie potwierdzą to przyjmuje się, że saldo zostało przyjete bez
    zastrzeżeń.

  • 3. Data: 2008-03-05 13:08:43
    Od: "one" <p...@o...pl>

    "Qulki" <n...@g...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Otrzymujący powinni je potwierdzić, jeśli są zgodne
    > Jeśli nie potwierdzą to przyjmuje się, że saldo zostało przyjete bez

    No wlasnie wydaje mi sie ze tak nie jest tj. nie ma tu zastowowania tzw.
    ackept milaczacy. Ponizej podaje cytat za rp.pl
    (http://www.rp.pl/artykul/71740.html)

    ----------
    Za potwierdzenie salda nie jest uważany tzw. akcept milczący. Jeżeli do
    dłużnika wysyłamy potwierdzenie, to nieodesłanie przez niego podpisanego
    dokumentu nie może być uznane za brak zastrzeżeń co do kwoty należności i -
    milczące - potwierdzenie figurujących w naszych księgach kwot należności.
    ----------

  • 4. Data: 2008-03-05 13:25:44
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

> [...]
    > dokumentu nie może być uznane za brak zastrzeżeń co do kwoty należności
    > i - milczące - potwierdzenie figurujących w naszych księgach kwot

    Zgadza się, lecz najczęściej tak jest napisane w wydruku salda, że brak
    odesłania jest uważany za ...,
    ale to nie Twój problem i obowiązku odsyłania nie ma.

  • 5. Data: 2008-03-06 15:56:36
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "Qulki" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Zgadza się, lecz najczęściej tak jest napisane w wydruku salda, że brak
    > odesłania jest uważany za ...,
    > ale to nie Twój problem i obowiązku odsyłania nie ma.

    Najczęściej pisze, ze bardzo proszą o odesłanie.
    i, że ustawa nie przewiduje milczącej akceptacji.

    Czy ktoś wielkie firmy z tego rozlicza? Czemu nie wszystkie SA i Sp.z o.o.
    tych potwierdzeń salda nie rozsyłają.