  • 1. Data: 2008-03-05 09:27:25
    Temat: Czy to mozliwe ?
    Od: "K.Pawlik" <k...@g...com>

    Zmieniłem w zeszlym roku prace. Pracowalem w 2 roznych firmach na
    umowe o prace. Mam dwa PITy 11. Skali podatkowej nie przekroczylem.
    Posumowalem wszystko wrzucilem do programu Pity2007 i wyszlo mi ze mam
    do doplaty 164 zl.
    Czy to mozliwe? Czy moze cos zle wypelnilem/wpisalem ?

  • 2. Data: 2008-03-05 11:46:46
    Temat: Re: Czy to mozliwe ?
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Użytkownik "K.Pawlik" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    Możliwe
    Na przykład:

    Jeśli okresy zatrudnienia (koniec jednego, początek drugiego) zbiegły się w
    jednym miesiącu
    lub
    wynagrodzenie z jednego płacone w miesiącu następnym, a z drugiego w
    bieżącym

    generalnie koszty uzyskania przychodu zostały w sumie zastosowane za 13
    miesięcy (czyli 2x w jednym z miesięcy)

  • 3. Data: 2008-03-05 11:51:41
    Od: "K.Pawlik" <k...@g...com>

> [...]
    > bieżącym
    >
    > generalnie koszty uzyskania przychodu zostały w sumie zastosowane za 13

    Dokladnie. Zmienilem prace w srodku miesiaca.
    Dzieki bardzo za wyjasnienie.

    To trzaba bedzie niestety wyrównać:)

  • 4. Data: 2008-03-05 12:15:51
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    > Dokladnie. Zmienilem prace w srodku miesiaca.
    > Dzieki bardzo za wyjasnienie.
    >
    > To trzaba bedzie niestety wyrównać:)

    Może coś odlicz, jeśli możesz: internet, dzieci

  • 5. Data: 2008-03-05 17:01:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Qulki wrote:

> [...]
    > bieżącym
    >
    > generalnie koszty uzyskania przychodu zostały w sumie zastosowane za 13

    Koszty uzyskania za dodatkowy miesiąc zjadłyby "zerowy próg podatkowy"?
    Przecież to sa zazwyczaj jakies grosze ....

    p. m.

  • 6. Data: 2008-03-05 17:07:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    mvoicem pisze:

    b.googlegroups.com...

    > Koszty uzyskania za dodatkowy miesiąc zjadłyby "zerowy próg podatkowy"?
    > Przecież to sa zazwyczaj jakies grosze ....

    Skoro dwa razy odjęto koszty to pewnie tez dwa razy pomniejszono
    zaliczkę na podatek.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-03-05 18:44:54
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    > Koszty uzyskania za dodatkowy miesiąc zjadłyby "zerowy próg podatkowy"?
    > Przecież to sa zazwyczaj jakies grosze ....
    >
    > p. m.

    Zamiast gdybać wystarczy policzyć, efekt ... gwarantowany ;-)

  • 8. Data: 2008-03-05 20:40:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2008, Maddy wrote:

> [...]
    [...]
    [...]
    > Skoro dwa razy odjęto koszty to pewnie tez dwa razy pomniejszono zaliczkę na
    > podatek.

    Tak się zastanawiam, czy podatnik z tego tytułu nie może dostać po
    uszach.
    Idzie o to, że pracodawca może mu "odliczać" tylko jak pracownik złoży
    deklarację, że *TEN* pracodawca jest "właściwy" dla odliczania.
    Skoro pracownik zmienił pracę w trakcie miesiąca i *nie* wycofał
    swojej deklaracji u pierwszego pracodawcy, to nie miał prawa (w tym
    miesiącu, mógł złożyć w miesiącu następnym!) wskazywać drugiego
    pracodawcy jako "właściwego dla odliczeń".

    Czy coś pokręciłem, czy jednak dobrze mi się wydaje, że PIT-B
    czy jak mu tam powinien był złożyć dopiero w drugim miesiącu pracy
    (i przy okazji nie byłoby "nadodliczenia"?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-03-06 10:27:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2008 o 21:40:37 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > [...]
    > [...]
    >
    > Tak się zastanawiam, czy podatnik z tego tytułu nie może dostać po
    > uszach.

    W świetle praw - pewnie możliwe.
    Ale 99% takich spraw jest nietykanych( extrapolowana statystyka z obrębu
    rodziny i znajomych ).

    pozdr,
    tommyz