  • 1. Data: 2011-01-11 22:23:42
    Temat: Powrot DG - ulga w ZUSie - jak liczyc 5 lat
    Od: "Raf" <m...@g...pl>

    Witam

    "Ulgowy ZUS" przysluguje osoba ktora otwieraja nowa DG i nie prowadzily
    dzialalnosci przez ostatnie 5 lat.
    Czy ktoś wie, jak liczy sie te 5 lat?
    1 .Kalendarzowo, czyli dla przykladu:
    dzialalnosc zamknieta z koncem stycznia 2006, moze byc ponownie otwarta z
    ulgowym ZUSem od 1 lutego 2011.
    2. Podatkowo, czyli dzialalnosc zamknieta w styczniu 2006 moze byc ponownie
    otwarta z ulgowym ZUSem od 2012r.?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-01-11 23:00:15
    Temat: Re: Powrot DG - ulga w ZUSie - jak liczyc 5 lat
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Raf" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > "Ulgowy ZUS" przysluguje osoba ktora otwieraja nowa DG i nie prowadzily
    > dzialalnosci przez ostatnie 5 lat.
    > Czy ktoś wie, jak liczy sie te 5 lat?

    O jakich "5 latach" mowisz?
    Ja w ustawie nic takiego nie widze. Widze natomiast "60 meisiecy
    kalendarzowych" - to chyba nie pozostawia az tak szerokiego pola do
    interpretacji?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-01-11 23:07:45
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 11-01-2011 23:23, Raf pisze:

    > dzialalnosc zamknieta z koncem stycznia 2006, moze byc ponownie otwarta z
    > ulgowym ZUSem od 1 lutego 2011.

    tak

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-01-11 23:51:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 00:00, SDD pisze:
> [...]
    > Ja w ustawie nic takiego nie widze. Widze natomiast "60 meisiecy
    > kalendarzowych" - to chyba nie pozostawia az tak szerokiego pola do

    A 60 miesięcy to nie 5 lat?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-01-12 00:07:09
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 12-01-2011 00:51, Liwiusz pisze:

    > A 60 miesięcy to nie 5 lat?

    W zasadzie jest, ale zupelnie nie o to chodzilo.

    Np. 5 lat od konca roku, to niekoniecznie 60 miesiecy od "teraz".
    Odpowiedz SDD byla sluszna. Przepis nie mowi o 5 latach, tylko 60
    miesiacach od konkretnego terminu. Stosowanie pewnych skrotow myslowych
    moze wprowadzac (i wprowadza, jak widac z posta Rafy) w blad.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-01-12 00:13:03
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 12.01.2011 00:51, Liwiusz wrote:

    > A 60 miesięcy to nie 5 lat?

    Kiedyś czytałem o jakimś "myku" którzy stosowali kontrolerzy skarbówki
    w związku ze zmianą sposobu wyrażenia jakiegoś tam okresu kontroli z dni
    na ekwiwalent w tygodniach (albo vice versa).
    Nie pamiętam już szczegółów, ale interpretacja była kreatywna - mimo
    tego że pozornie nie zmieniło się nic.
    Więc 60 miesięcy to niekoniecznie to samo co 5 lat :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2011-01-12 10:56:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A 60 miesięcy to nie 5 lat?

    60 miesiecy kalendarzowych to moze byc najmniej 5 lat a najwyzej 5 lat i 1
    miesiac bez jednego dnia.
    Natomiast 5 lat kalendarzowych to moze byc najmniej 5 lat a najwyzej 6 lat
    bez 1 dnia

    Pozdrawiam
    SDD