  • 1. Data: 2002-04-24 09:18:47
    Temat: Powypadkowa naprawa samochodu ?
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    Czy powypadkowa naprawa samochodu związanego z działalnością gospodarczą
    (chodzi o przedsiębiorcę-osobę fizyczną) można zaliczyć do kosztów uzyskania
    przychodów ? Wypłacone odszkodownie zaliczyłem do przychodów. Wiem, że
    naprawy powypadkowe samochodów, które nie mają dobrowolnego ubezpieczenia (a
    ten nie ma ) nie można zaliczyć w koszty, ale zaliczenie do przychodów
    wypłaconego odszkodowania może zmienia sytuację. Co z VAT-em.
    Bardzo proszę o informacje, może jakieś orzecznictwo.

  • 2. Data: 2002-04-24 14:54:42
    Temat: Re: Powypadkowa naprawa samochodu ?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypłaconego odszkodowania może zmienia sytuację. Co z VAT-em.
    > Bardzo proszę o informacje, może jakieś orzecznictwo.
    Wiem napewno że naprawa powypadkowa samochodu nie posiadającego AC nie
    stanowi KUP( art.23 1.48) a uzyskane odszkodowanie jest przychodem i to
    wynika z ustawy PDOF .Natomiast jeśli chodzi o Vat to chyba nie będzie do
    odliczenia bo nie koszt nie stanowi kup.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-04-24 15:09:33
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aa6gpt$k49$...@n...tpi.pl...

    > Wiem napewno że naprawa powypadkowa samochodu nie posiadającego AC nie
    > stanowi KUP( art.23 1.48)
    -----------------
    Zgadza się
    -----------------
    a uzyskane odszkodowanie jest przychodem i to
    > wynika z ustawy PDOF .
    ---------------
    Tak - ale można skorzystać z przepisu art. 14 ust. 3 pkt 3a updf :-))))
    ---------------

    Natomiast jeśli chodzi o Vat to chyba nie będzie do
    > odliczenia bo nie koszt nie stanowi kup.
    -------------
    Zgadza się

    Orka

  • 4. Data: 2002-04-24 15:25:57
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Tak - ale można skorzystać z przepisu art. 14 ust. 3 pkt 3a updf :-))))
    -----------------------------------
    Orka dzięki za podpowiedż ale ja tym punkcie zupełnie zapomniałam a ty mimo
    " orki " jesteś jak zwykle dokładny.
    Jolka

  • 5. Data: 2002-04-24 16:25:24
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    nie jestem pewien ale moze..............

    z pytania wynika ze sprawca wypadku byl inny samochod , i to z jego OC
    nastapila wyplata odszkodowania, nie smialo zauwazylby ze w tym przypadku
    art. 23 p 48 mowi o stratach , to tak jak ponioslbys strate w wypadku bo
    byla twoja wina i samochod nie mial AC , a wiec musisz naprawic sam , i
    dodatkow nie mozesz wrzucic tego w kup.

    w przedstawionym pytaniu , poniewaz winny byl inny kierowca ubezpieczony
    wiec mysle ze koszty naprawy powinny byc wrzucone w kup , a wyplacone
    odszkodowanie w przychody

    pozdrawiam
    jacek

  • 6. Data: 2002-04-25 05:50:28
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    Dzieki grupowicze za pomoc :-))))
    Ale mam jeszcze problem z tym VAT-em. Dla uzupełnienia informacji to szkoda
    likwidowana jest z polisy sprawcy, nasz kierowca nie przyczynil sie do
    wypadku.
    Pozdrowionka
    Robert

  • 7. Data: 2002-04-25 06:07:11
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > w przedstawionym pytaniu , poniewaz winny byl inny kierowca ubezpieczony
    > wiec mysle ze koszty naprawy powinny byc wrzucone w kup , a wyplacone

    ------------------------
    Jacku punkt.48 mówi o stratach w wyniku utraty lub likwidacji oraz kosztów
    ich napraw remotów powypadkowych jeżeli nie były objete ubezpieczeniem
    dobrowolnym.Ja to rozumiem że nie stanowi kup
    1).strata w wyniku utraty lub likwidacji sam.
    2)a także naprawa samochodu (każda naprawa )
    Przepis nic nie mówi o tym kto jest sprawcą wypadku.
    Jolka

  • 8. Data: 2002-04-25 07:17:03
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    wystap do swojego US z pismem o interpretacje, sprawa wg mnie nie jest
    jednoznczna, ustawodawcy chodzilo o to aby nie robic dodatkowych kosztow w
    DG jesli samoch jest nie ubezpieczony i ubezpieczenie nic nie zwroci,
    jesli nie zaliczysz kosztow naprway do k.u.p to niestety nie odliczysz VAT ,
    a PZU zwroci ci koszty naprwy bez vat, dlaczego masz byc pokrzywdzony, byc
    moze ustawa jest nieprecyzyjna i nalezaloby tem punkt uscislic

    poza tym art 23 p 48 mowi " gdy samochod nie byl ubezpieczony , a w twoim
    przypadku stalo sie dokladnie tak jak by samochod mial auto-casco i ty
    bylbys sprawca wypadku,
    a swoja droga przyslis mi maila na priva, jak sie sprawa zakonczy jestem
    bardzo ciekawy
    pozdrowienia

    jacek