  • 1. Data: 2005-02-03 11:19:06
    Temat: Pożyczka od rodziców
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    Witajcie.
    Mam jeszcze jedno pytanie, będące uzupełnieniem tematu, który poruszyłem
    16.I (chodziło o darowizny na mieszkanie). Wg
    http://www.biznespartner.pl/index.php?id=451&type=98 ('Podatek od czynności
    cywilnoprawnych') jest napisane, że pożyczki zwolnione od podatku są,
    m.inn.: udzielane między osobami Igrupy do wysk. określonej (9637zł) (...)
    na zasadach określonych w przepisach o podatku od spadków i darowizn.
    Moje pytanie brzmi - czy to oznacza, że nie muszę informować US o pożyczce
    (tak jest z darowizną), a ewentualną umowę (czy - oświadczenie rodziców),
    pokazać dopiero na żądanie ? Ale chyba odpada tu pożyczka analogiczna do
    darowizny na cele mieszkaniowe (od kilku - 19xxx) ?
    Pozdrawiam
    owp

  • 2. Data: 2005-02-03 20:30:47
    Temat: Re: Pożyczka od rodziców
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

> [...]
    > cywilnoprawnych') jest napisane, że pożyczki zwolnione od podatku są,
    > m.inn.: udzielane między osobami Igrupy do wysk. określonej (9637zł) (...)

    Chyba jednak musisz darowizne zglosic (i musze przeprowadzic postepoawnia
    darowizny - okolo 16zl :-) Tyle ze faktycznie do 9637 nie zaplacis od tego
    podatku

    Tak bylo z moim autkiem jak kawalek podarowalem ojcu :-)

    Jak cos napisalem zle to prosze o poprawienie :-)

    Pozdrawiam
    Karol

  • 3. Data: 2005-02-04 17:57:27
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba jednak musisz darowizne zglosic (i musze przeprowadzic postepoawnia
    > darowizny - okolo 16zl :-) Tyle ze faktycznie do 9637 nie zaplacis od tego
    > podatku

    nic podobnego
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=24294&i_smpp_s_strona=1

  • 4. Data: 2005-02-07 07:52:01
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/4/2005 6:57 PM, Użytkownik Slayer napisał:

    > nic podobnego
    > http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=24294&i_smpp_s_strona=1

    W KF: takie linki w SIPie nie działają, najlepiej podać sygnaturę pisma
    do samodzielnego przeszukania.

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-02-07 08:36:13
    Od: "Slayer" <s...@N...gazeta.pl>

    du hast mich gefragt <d...@k...pl> napisał(a):

    > W KF: takie linki w SIPie nie działają, najlepiej podać sygnaturę pisma
    > do samodzielnego przeszukania.

    i kolejna wpadka...;-P
    Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
    Sygnatura US38/43/DM/D/art.14/1/2004
    Data 2004.01.29

  • 6. Data: 2005-02-07 08:42:10
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/7/2005 9:36 AM, Użytkownik Slayer napisał:

    > i kolejna wpadka...;-P

    Chęci się liczą ;-)

    > Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
    > Sygnatura US38/43/DM/D/art.14/1/2004
    > Data 2004.01.29

    Kolejna uwaga:
    Nie wiem bo nie sprawdzałem ale podejrzewam, że przepisanie a nie
    skopiowanie sygnatury może uniemożliwić znalezienie pisma (jedna spacja
    za dużo albo za mało i...)

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-02-08 06:25:12
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > i kolejna wpadka...;-P
    > Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa
    > podatkowego
    > Sygnatura US38/43/DM/D/art.14/1/2004
    > Data 2004.01.29

    Dzięki za odpowiedź.