  • 1. Data: 2018-01-10 13:21:59
    Temat: Pracujący emeryt prowadz. DG a L4
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Taka sytuacja:

    Emeryt pracuje na etacie i prowadzi DG (czyli odprowadza tylko zdrowotne).
    Ale jest na dłuższym L4, dostaje zasiłek chorobowy (z tytułu pracy),
    ale z tytułu DG odprowadza należne zdrowotne w całości.

    Czy z powodu L4 może zaprzestać odprowadzania składek z tytułu DG?
    W sumie mało to się kalkuluje (bo zwrot jest w ok. 90%), ale czy może?

  • 2. Data: 2018-02-13 18:14:18
    Temat: Re: Pracujący emeryt prowadz. DG a L4
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Jan 2018 13:21:59 +0100, w
    <o...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Czy z powodu L4 może zaprzestać odprowadzania składek z tytułu DG?
    > W sumie mało to się kalkuluje (bo zwrot jest w ok. 90%), ale czy może?

    Hmm, nikt nie wie? :)

  • 3. Data: 2018-02-13 18:22:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-13 o 18:14, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 10 Jan 2018 13:21:59 +0100, w
    > <o...@4...com>, "r...@k...pl"

    > Hmm, nikt nie wie? :)

    Nie może zaprzestać odprowadzać - chyba że zawiesi lub zlikwiduje
    działalność.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2018-02-16 12:36:10
    Od: pulsar <a...@a...pl>

    Tak, OK.

    Tak.

    Z tytułu DG nie odprowadza składek, tylko tzw. zdrowotne.

    Nie może nie odprowadzać zdrowotnego, bo prowadzi DG.

    > Hmm, nikt nie wie? :)

    Hmm, ty wiesz dobrze, tylko kombinujesz...

    ---
    pulsar

  • 5. Data: 2018-02-16 12:39:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-16 o 12:36, pulsar pisze:

    > Z tytułu DG nie odprowadza składek, tylko tzw. zdrowotne.

    Skoro otrzymuje już zasiłek chorobowy (czyli bez odprowadzania składek
    społecznych), to imho z działalności płaci już pełny ZUS, ponieważ
    warunkiem zwolnienia DG do gołego zdrowotnego było to, aby z innego
    tytułu ubezpieczony odprowadzał składki na ubezpieczenie społeczne od
    podstawy minimalnego wynagrodzenia.

    AFAIR.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2018-02-16 12:42:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-16 o 12:39, Liwiusz pisze:

> [...]
    > warunkiem zwolnienia DG do gołego zdrowotnego było to, aby z innego
    > tytułu ubezpieczony odprowadzał składki na ubezpieczenie społeczne od

    I jeszcze jedno - podczas otrzymywania zasiłku chorobowego nie można
    wykonywać pracy zarobkowej, więc jeśli tę DG rzeczywiście emeryt
    prowadzi, to otrzymany zasiłek będzie podlegał zwrotowi.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-02-16 13:06:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Feb 2018 18:22:59 +0100, w <p5v6tq$mkb$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Nie może zaprzestać odprowadzać - chyba że zawiesi lub zlikwiduje
    > działalność.

    Rozumiem.Dzięki za odpowiedź.

  • 8. Data: 2018-02-16 13:40:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-16 o 12:42, Liwiusz pisze:

    > I jeszcze jedno - podczas otrzymywania zasiłku chorobowego nie można
    > wykonywać pracy zarobkowej, więc jeśli tę DG rzeczywiście emeryt
    > prowadzi, to otrzymany zasiłek będzie podlegał zwrotowi.

    Czy dobrze rozumiem, że jak takiemu emerytowi trafi się grypa to zamiast
    do łóżka powinien lecieć do urzędu aby zawiesić działalność?
    P.G.

  • 9. Data: 2018-02-16 13:56:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-16 o 13:40, Piotr Gałka pisze:

    > Czy dobrze rozumiem, że jak takiemu emerytowi trafi się grypa to zamiast
    > do łóżka powinien lecieć do urzędu aby zawiesić działalność?

    Nie, ale powinien powstrzymać się przed prowadzeniem działalności przez
    czas choroby i zasiłku lub wynagrodzenia chorobowego. Tutaj
    stwierdziłbym, że prym mają czynności faktyczne, a nie formalne wnioski.
    Na przykład uważałbym, jeśli ktoś w trakcie choroby wpadłby na pomysł
    wyprzedaży swoich gratów domowych na allegro.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2018-02-16 17:44:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-16 o 13:56, Liwiusz pisze:

> [...]
    > Na przykład uważałbym, jeśli ktoś w trakcie choroby wpadłby na pomysł
    > wyprzedaży swoich gratów domowych na allegro.

    Od dziecka wykorzystuję czas choroby na różne ciekawe zajęcia i nie
    widzę w tym nic złego.
    Jak miałem 9 lat to w czasie choroby nawinąłem transformator (7 zwojów
    pierwotnego i 1 zwój wtórnego) no i zamiast uzyskać spodziewane 31V na
    wtórnym to wywaliłem korki :).
    W obecnych czasach co szkodzi chorowaniu, że się w łóżku weźmie laptopa
    na kolana i odrobi zaległości (np. we wrzuceniu paru rzeczy na allegro).

    Im bardziej tak działają urzędy tym mniej się dziwię, że ludzie emigrują.
    P.G.