  • 1. Data: 2011-01-20 08:07:14
    Temat: Program do płac obliczający KUP 50%
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Zaznaczam, że szukałem programów na stronach producentów, ale wydaje się
    niemożliwością coś takiego znaleźć (żaden z producentów się tym nie chwali
    na liście możliwości).

    Szukam programu kadrowo-płacowego, który umożliwia obliczenie wypłat,
    ale z uwzględnieniem 50% KUP dla godzin autorskich w części wynagrodzenia.
    Jest w ogóle coś takiego, czy w praktyce liczy się to innymi metodami,
    np. dzieląc poszczególne płace na 2 i obliczając osobno? Na jakim etapie
    należy taką płacę podzielić? Przed, czy po potrąceniu składek ZUS/NFZ?

    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2011-01-20 10:29:46
    Temat: Re: Program do płac obliczający KUP 50%
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Zaznaczam, że szukałem programów na stronach producentów, ale wydaje się
    > niemożliwością coś takiego znaleźć (żaden z producentów się tym nie chwali
    > na liście możliwości).

    Może zapytaj producenta/ów. Albo ściągnij sobie demka?
    To nie jest jakaś super opcja żeby się nią chwalić, raczej standard w
    przyzwoitym programie płacowym.

    Trzeba testować., Chyba nie planujesz kupować w ciemno, tylko na
    podstawie samego opisu?

> [...]
    > Jest w ogóle coś takiego, czy w praktyce liczy się to innymi metodami,
    > np. dzieląc poszczególne płace na 2 i obliczając osobno?

    Owszem, wynagrodzenie ze zwykłymi KUP powinno być innym składnikiem niż
    wynagrodzenie z 50% KUP. W każdym razie znane mi systemy wymagają
    takiego podziału i jest to na dodatek wygodne. Bo zwykle w umowie o
    pracę jest określone, ile z wynagrodzenia do prawa, a wynagrodzenie w
    umowie okresla sie brutto. Po co kombinować?

    > Na jakim etapie
    > należy taką płacę podzielić? Przed, czy po potrąceniu składek ZUS/NFZ?

    Na etapie kwoty brutto. Spójrz na PIT11.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2011-01-20 11:46:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-20, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    [...]

    > Może zapytaj producenta/ów. Albo ściągnij sobie demka?
    > To nie jest jakaś super opcja żeby się nią chwalić, raczej standard w
    > przyzwoitym programie płacowym.

    Sprawdzalem dema Streamsoftu (który to Tristan tutaj chwali za bycie
    user-friendly) i wydaje mi się, że takiej opcji nie ma. A chciałem najpierw
    spytać, żeby nie robić z komputera śmietnika (każde z dem zazwyczaj instaluje
    dużo dziwnego softu do obsługi coraz to innych baz danych).

> [...]
    > pracę jest określone, ile z wynagrodzenia do prawa, a wynagrodzenie w
    > umowie okresla sie brutto. Po co kombinować?

    A nie ma to wpływu na wysokość składki zdrowotnej, w przypadku bardzo niewielkiej
    części nie-autorskiej? Z tego co wiem, to składka zdrowotna jest maksymalnie
    w wysokości obliczonej zaliczki. Czy jest to prawidłowe, biorąc pod uwagę
    że jednak pensja całościowo jest wyższa? Bo widziałem jeden kalkulator,
    który tego przepisu wydawał się nie uwzględniać, a z kolei księgowość dostarcza
    mi płace które ten przepis uwzględniają.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2011-01-20 14:08:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.01.2011 12:46, Wojciech Bancer pisze:
    > Sprawdzalem dema Streamsoftu (który to Tristan tutaj chwali za bycie
    > user-friendly)

    Co nie znaczy power mastahaka. Po prostu dla mnie StreamSoft jest
    wzorcem klawiszologii, wzrocem łatwości wprowadzania danych, co
    niekoniecznie musi oznaczać możliwości. Zwłaszcza, że ja prowadziłem w
    nim tylko prostą książkę PKPiR i wystawiałem faktury.

    Inna sprawa, że streamsoft się spsił jako firma. Miałem przez lata z
    nimi umowę podpisaną, że jak znajdę klienta, to o ile to przejdzie
    przeze mnie, to dostanę prowizję. Normalna sprawa. Z Kasperskim też tak
    mam czy z ArcaBitem. Cena dla klienta jest z cennika, a ja mam procent.
    Dla mnie normalna sprawa. Niestety StreamSoft w pewnym momencie sobie
    wymyślił umowę co pół roku. Ja prowadzę działalność usługową, sprzedaż
    StreamSoftu miałem w sumie ze 4 sztuki, żadna radość, no ale jak można
    sprzedać, to czemu nie. Kupiłem dla babki PKPiR, za pół roku chcę kupić
    Kadry-Płace, a oni, że nie, że nową umowę. Zaczęli też coś kombinować z
    limitami, szkoleniami etc.

    Więc olałem z nimi współpracę i nie polecam już klientom nic. Niech se
    klient sam szuka

> [...]
    > który tego przepisu wydawał się nie uwzględniać, a z kolei księgowość dostarcza
    > mi płace które ten przepis uwzględniają.

    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 5. Data: 2011-01-20 16:11:41
    Temat: OT: Program do płac obliczający KUP 50%
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > a oni, że nie, że nową umowę. Zaczęli też coś kombinować
    > z limitami, szkoleniami etc.

    To chyba standardowy "objaw korporacyjny".
    Nie przetłumaczysz, że teza "dyrektor nie musi mieć pojęcia o..."
    przekłada się statystycznie na "dyrektor zrobi wedle swojego
    pojęcia", a że jemu głównie brakuje "pozycji w tabelce" pozwalajacej
    przypisać konkretny koszt do konkretnego (!) przychodu...
    (i go ściąć :P)
    Z drugiej strony, ten mechanizm pozwala z czasem znaleść niszę
    mniejszym firmom - w których pytanie "a kto ma zapłacić za..." (tu
    wpisać pozycje ze świadczeniami skierowanymi do *klienta końcowego*,
    typu "dobrze jakby serwis pojechał obejrzeć co się stało") natrafia
    na kogoś dostatecznie "technicznego" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-01-20 17:29:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Inna sprawa, że streamsoft się spsił jako firma.

    Od jakiegoś czasu dołożyli też jakieś superpłatne aktualizacje.
    A przez lata był modyfikowany gratis (zmiany stawek, formularzy itp)