  • 1. Data: 2004-01-01 22:22:22
    Temat: Pytanie..
    Od: "KRISTO" <t...@a...net>

    Witam
    Jestem zatrudniony w firmir prywatnej na pol etatu na umowe o prace
    i moje skladki na ZUS odprowadza pracodawca.
    Jak wyglada sprawa z tymi skladkami w chwili, kiedy podejme dodatkowo DG..?
    Czy bede musial, w zwiazku z ta DG, odprowadzac jakies dodatkowe kwoty do
    ZUS ???
    Serdeczne podziekowania za informacje...!

    Kristo

  • 2. Data: 2004-01-02 06:54:50
    Temat: Re: Pytanie..
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KRISTO" <t...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    DG..?
    > Czy bede musial, w zwiazku z ta DG, odprowadzac jakies dodatkowe kwoty do

    Nieważny jest wymiar czasu pracy - jeżeli masz conajmniej minimalne
    wynagrodzenie 824 brutto (01.01.04) to płacisz tylko zdrowotne z DG.
    W innym przypadku z DG pełne składki.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-01-02 08:02:37
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Witam w Nowym Roku.
    Panie Łukaszu, właśnie, nurtujaca mnie sprawa - jaka jest podstawa prawna
    takiego rozliczenia składek ?
    Pozdrawiam Bartek

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bt34nu$bdt$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2004-01-02 10:23:53
    Od: "HaMMeR" <t...@a...net>

    "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Nieważny jest wymiar czasu pracy - jeżeli masz conajmniej minimalne
    > wynagrodzenie 824 brutto (01.01.04) to płacisz tylko zdrowotne z DG.

    -------------

    Bardzo dziekuje za informacje.., mam teraz pelna jasnosc..!

    Pozdrawiam

    Kristo

  • 5. Data: 2004-01-03 11:01:27
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam w Nowym Roku.
    > Panie Łukaszu, właśnie, nurtujaca mnie sprawa - jaka jest podstawa prawna
    > takiego rozliczenia składek ?
    > Pozdrawiam Bartek

    Szczerze mówiąc, ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych nie jest
    (przynajmniej dla mnie) ustawą zbyt klarowną, ale o ile dobrze pamiętam w
    art. 9 jest to regulowane (ależ lenistwo).

    Jedyne, co mogę podrzucić tak, od ręki:
    http://www.zus.pl/ref_99/porad1/p1-03.htm

    A to, co najważniejsze w powyższym:
    Przykład
    Pracownik z tytułu stosunku pracy osiąga przychód w wysokości 720 zł. Jest
    to jego drugi rok zatrudnienia.(dla tych, co pracują dłużej - minimalne
    wynagrodzenie - przyp. Łukasz) Rozpoczyna pozarolniczą działalność
    gospodarczą. Osoba ta obowiązkowo podlega ubezpieczeniom społecznym z tytułu
    stosunku pracy. Z tytułu pozarolniczej działalności ubezpieczeniom
    społecznym podlega dobrowolnie. W przypadku objęcia dobrowolnymi
    ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi - z tytułu tej działalności -
    podlega obowiązkowo ubezpieczeniu wypadkowemu. Nie ma natomiast prawa do
    dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego z tytułu prowadzenia działalności

    Pozdrawiam
    Łukasz