  • 1. Data: 2009-01-30 21:14:36
    Temat: Pytanie o OPP
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    Czy dobrze mi sie obilo o uszy, ze od tego roku jak sie przekazuje 1%
    podatku na Organizacje PP, to dostaja one takze informacje personalne
    darczyncy ??
    Bo jezeli to prawda, to niezla lipa aby ujawniac obdarowanemu jakie ma sie
    dochody.

    Fantom

  • 2. Data: 2009-01-31 02:14:20
    Temat: Re: Pytanie o OPP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2009, Fantom wrote:

    > Witam
    > Czy dobrze mi sie obilo o uszy, ze od tego roku jak sie przekazuje 1% podatku
    > na Organizacje PP, to dostaja one takze informacje personalne darczyncy ??

    *MOGĄ* dostać.
    Podatnik musi wyraźnie WYRAZIĆ ZGODĘ.

    > Bo jezeli to prawda

    Zamiast zawracać sobie i nam głowę mogłeś sprawdzić co jest w kratce
    nr 129 deklaracji:
    http://mofnet.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2008/pit-37-2008.pdf

    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-31 08:05:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 31 styczeń 2009 03:14
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0901310311430.3596@quad>):

    > Zamiast zawracać sobie i nam głowę mogłeś sprawdzić co jest w kratce
    > nr 129 deklaracji:

    http://mofnet.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2008/pit-37-2008.pdf

    To ja się dołączę... Koleżanka, chora ciężko, wywiesiła w pokoju prośbę o
    przekazywanie na nią. Wywiesiła nazwę, konto. Ale w tym druku, co pokazałeś
    jest tylko nazwa OPP oraz KRS. A nie ma miejsca na numer konta. Jak ją
    mam ,,zasilić'' moim 1%?

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 4. Data: 2009-01-31 10:01:11
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

> [...]
    > pokazałeś
    > jest tylko nazwa OPP oraz KRS. A nie ma miejsca na numer konta. Jak ją

    a nie ma tam czasem rubryki w ktorej mozna wpisac dodatkowe info czyli
    wskazac cel darowizny czyli kolezanke? Jesli przekzaujesz na OPP to ma ona
    pewnie jakies ogolne konto na ktore splywaja wszystkie darowizy. A dopiero
    potem byc moze przekazuja je dalej (po potraceniu kosztow przekazania,
    utrzymania itd itd i dziesiatek innych kosztow posrednich:) ) do
    konkretnego odbiorcy
    pzdr
    Anax

  • 5. Data: 2009-01-31 10:19:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009, Anax WRC wrote:

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    IMHO nie da się.
    Kasa musi iść do podmiotu będącego OPP i musi być wskazana
    jego nazwa i tak dalej.
    To że *ten podmiot* zechce skierować środki na rzecz określonej
    osoby jest IMVHO jego (tego podmiotu) *dobrą wolą*.

    > a nie ma tam czasem rubryki w ktorej mozna wpisac dodatkowe info czyli
    > wskazac cel darowizny czyli kolezanke?

    Jest, ale Tristan nie ma danych OPP, więc... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-01-31 12:02:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 31 styczeń 2009 11:19
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0901311117010.3524@quad>):

    > IMHO nie da się.

    No to po co wieszała subkonto w pokoju? Z niewiedzy?

    > Kasa musi iść do podmiotu będącego OPP i musi być wskazana
    > jego nazwa i tak dalej.

    No tak. Ale w ramach OPP ona ma swoje subkonto, które powiesiła w pokoju.

    > To że *ten podmiot* zechce skierować środki na rzecz określonej
    > osoby jest IMVHO jego (tego podmiotu) *dobrą wolą*.

    No. tylko skąd podmiot ma wiedzieć, że chciałbym konkretnie ją zasilić?

    > Jest,

    tzn?

    > ale Tristan nie ma danych OPP, więc... :)

    ke?

  • 7. Data: 2009-01-31 12:07:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:

    > No. tylko skąd podmiot ma wiedzieć, że chciałbym konkretnie ją zasilić?

    Praktycznie rozwiazujesz to w ten sposób, że po pierwsze zakreślasz
    sosowne pole w deklaracji i Twoje dane powinny dotrzeć do beneficjenta
    darowizny (OPP). Po drugie informujesz koleżankę ile kasy i od kogo
    powinno trafić na jej konto.

    Zgaduję, że będzie dobrze zmotywowana ażeby upewnić się, że kasa
    istotnie dotarła.

    Pioitrek

  • 8. Data: 2009-01-31 14:41:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 31 styczeń 2009 13:07
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gm1f1c$64a$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > sosowne pole w deklaracji i Twoje dane powinny dotrzeć do beneficjenta
    > darowizny (OPP). Po drugie informujesz koleżankę ile kasy i od kogo

    Do bani, bo właśnie robię szerszą akcję wśród znajomych. Dziewczyna jest
    chora na SM, a to straszna choroba. I chcę jej pomóc. No ale skoro się nie
    da wpisać konta, to nie sądzę, żeby moi znajomi masowo chcieli swoje dane
    podawać i ujawniać swoje dochody.

  • 9. Data: 2009-01-31 15:02:29
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    Fantom pisze:
    > Witam
    > Czy dobrze mi sie obilo o uszy, ze od tego roku jak sie przekazuje 1%
    > podatku na Organizacje PP, to dostaja one takze informacje personalne
    > darczyncy ??

    W teorii ma działać to tak że jak zaznaczysz odpowiednią kratkę w
    formularzu PIT to dane zostaną przekazane (nie pamiętam już które).
    Po drugie nie jest to 1% tylko max 1%

    > Bo jezeli to prawda, to niezla lipa aby ujawniac obdarowanemu jakie ma
    > sie dochody.

    jak widzisz nie do końca jest to prawda ;)

  • 10. Data: 2009-01-31 15:02:57
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    > tzn?

    patrze na pit wlasnie (pit-36), poz.309 mozna podac cel szczegolowy 1%- moze
    wlasnie tam mozna wpisac imie i nazwisko osoby dla ktorej ta darowizna ma
    byc przeznaczona. Kwestia tylko jak dziala fundacja i jak bardzo bierze pod
    uwage ten wpis.
    pzdr
    Anax