  • 1. Data: 2010-09-22 13:59:54
    Temat: Rachunek przed fakturą
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    miałem kiedyś klienta, który chciał aby przed fakturą wystawiać mu
    rachunek. Coś jak kelner w restauracji, że przynosi rachunek, a później
    daje i tak paragon fiszkalny albo fakturę.

    Czy istnieje niebezpieczeństwo, że US np. uzna iż bezpodstawnie
    wystawiałem rachunki niewatowskie (jak niewatowiec) równolegle z
    fakturami, czy też da się jakoś pogodzić Rachunek w sensie
    ,,specyfikacji na bazie której powstaje faktura'' z samą fakturą jako
    taką? Bo w sumie sporo osób mówi, że Faktura Proforma bez słowa VAT jest
    OK i nie jest dokumentem księgowym. Więc czy stworzenie takiego
    nieksięgowego rachunku też jest możliwe?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-09-22 14:11:31
    Temat: Re: Rachunek przed fakturą
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Przemysław,

> [...]
    > OK i nie jest dokumentem księgowym. Więc czy stworzenie takiego
    > nieksięgowego rachunku też jest możliwe?

    Jakieś pomieszanie z poplątaniem - VATowiec wystawia faktury VAT,
    nieVATowiec wystawia rachunki. Wystawienie jednego i drugiego na raz
    moim zdaniem jest nieprawidłowe.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-09-22 14:24:36
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

> [...]
    > OK i nie jest dokumentem księgowym. Więc czy stworzenie takiego
    > nieksięgowego rachunku też jest możliwe?

    Zapewne chodzi Ci o dokument nieksięgowy zawierający informację o cenach
    za dane usługi. Masz do dyspozycji popularną fakturę proformę, albo po
    prostu zestawienia cen za towary czy usługi.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 4. Data: 2010-09-22 15:31:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-22 16:24, Daniel Stalica pisze:
    > Zapewne chodzi Ci o dokument nieksięgowy zawierający informację o cenach
    > za dane usługi. Masz do dyspozycji popularną fakturę proformę, albo po
    > prostu zestawienia cen za towary czy usługi.

    No właśnie nie do końca. Mieliśmy umowę na nieokreśloną liczbę godzin. I
    chcieli najpierw do akceptacji rachunku tak jak kelner daje w
    restauracji. Że w tym miesiącu wykonałem 15 godzin wg umowy XYZ. Prawdę
    mówiąc klepali to na rachunkach do U-Z cywilnej, bo większość
    współpracowników u nich działała na U-Z cywilnej. A ja jako
    przedsiębiorca miałem U-Z z przedsiębiorcą zakończoną fakturą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2010-09-22 16:11:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:422026462.20100922161131@pik-net.pl>:

    > Jakieś pomieszanie z poplątaniem - VATowiec wystawia faktury VAT,
    > nieVATowiec wystawia rachunki.

    WkF: jeden i drugi obowiązany jest wystawić rachunek (patrz Ordynacja
    Podatkowa), a że na rachunku wystawianym przez podatnika VAT, minfin nakazał
    umieścić napis Faktura VAT to inna kwestia.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-09-22 17:56:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    > Jakieś pomieszanie z poplątaniem - VATowiec wystawia faktury VAT,
    > nieVATowiec wystawia rachunki. Wystawienie jednego i drugiego na raz
    > moim zdaniem jest nieprawidłowe.

    Hint: Na fakturze VAT ma być napisane "FAKTURA VAT", a jak rozpoznać
    rachunek ?

    --
    Tomek