  • 1. Data: 2002-08-30 08:55:06
    Temat: Rejestracja DG
    Od: "Radek" <c...@p...onet.pl>

    Witam mam następujące pytanka :
    Rejestrujac w urzędzie gminy działalność gospodarczą należy wpisać zakres
    działalności, czy ten zakres działalności wybiera się z jakiejś listy czy
    wymyśla samemu..
    Czy określone rodzaje działalności np. handel na bazarach nie są dodatkowo
    płatne ?
    Jeśli są to gdzie mógłbym znaleźć listę tych dodatkowo płatnych
    działalności. I ewentualnie podczas jakiego etapu rejestracji DG tej opłaty
    się dokonuje.

    Za wszelkie uwagi i odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam Młody.

  • 2. Data: 2002-08-30 13:16:27
    Temat: Re: Rejestracja DG
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 30 Aug 2002 10:55:06 +0200), "Radek"
    <c...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >działalności, czy ten zakres działalności wybiera się z jakiejś listy czy

    Wymysla samemu. Staraj się jak najbardziej ogólnie, choć wszystko
    zależy od formy opodatkowania. Jeśli zasady ogólne + VAT, to też wal w
    miarę ogólnie i szeroko. Może sie kiedyś przydać. Jeśli ryczałt lub
    bez VATu, to już musisz zastanowić się co pod to podpada.

    >Czy określone rodzaje działalności np. handel na bazarach nie są dodatkowo
    >płatne ?

    Nie. Potem tak, ale we wpisie nie.

    >Jeśli są to gdzie mógłbym znaleźć listę tych dodatkowo płatnych
    >działalności. I ewentualnie podczas jakiego etapu rejestracji DG tej opłaty
    >się dokonuje.

    Dowolny wpis kosztuje około 100zł.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-08-30 13:47:01
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) Jeśli ryczałt lub
    > bez VATu, to już musisz zastanowić się co pod to podpada.

    A nie można tego doprecyzować dopiero w regonie ?

    Pix

  • 4. Data: 2002-08-30 16:12:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 30 Aug 2002 15:47:01 +0200), "pix"

    >A nie można tego doprecyzować dopiero w regonie ?

    Teoretycznie można i teoretycznie w zasadzie dopierow wykonanie
    czynności nie podlegajacej pod ryczałt/brak vatu generuje zmianę
    formy, a jednak sam byłem świadkiem dyskusji w US, co zrobić z
    gościem, co se z rozpędu wpisał IMPORT, ale go nie wykonuje i nie chce
    być VATowcem...

    Bezpieczniej więc zastanowić się wcześniej.

  • 5. Data: 2002-08-31 22:13:00
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) a jednak sam byłem świadkiem dyskusji w US, co zrobić z
    > gościem, co se z rozpędu wpisał IMPORT, ale go nie wykonuje i nie chce
    > być VATowcem...

    Pewnie sam z rozpędu wpisałbym to samo :-))

    > Bezpieczniej więc zastanowić się wcześniej.

    No tak, ale ile by się człowiek nie zastanawiał, to i tak nigdy nie będzie
    pewności, że się uniknęło wszystkich przemyślnych pułapek :-(

    Pix