  • 1. Data: 2002-08-30 04:54:06
    Temat: Urzad Skarbowy
    Od: "team2k" <t...@g...pl>

    Biegnie slimak przez las. Spotyka go lis:
    - Czemu tak pedzisz slimaku?
    - Skarbówka w lesie!!
    - I co z tego?
    - Stary! Ja dom, zona dom, dzieci dom...
    Na to lis zaczyna uciekac. Biegnie, biegnie, spotkal bociana:
    - Przed czym uciekasz lisie?
    - Urzad skarbowy trzebi las!!
    - No to co?
    - Ja futro, zona futro, wszystkie dzieci futro...
    Bocian zaczyna uciekac. Leci, macha skrzydlami, zobaczyl pawiana:
    - Pawian uciekaj, skarbowy w lesie!!
    - To co, czego sie boisz?
    - Ja co roku wycieczka zagraniczna, zona i dzieci to samo. A ty nie
    uciekasz?
    - Eee... ja to z gola dupa cale zycie...

    moze ktos mi podpowie?
    4 lata temu zacząłem odliczać koszty budowy domu... planuje budowe jeszcze
    kilka lat. jak długo mogę korzystać z ulgi? dodam, że jestem
    osobą fizyczną.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-08-30 06:54:59
    Temat: Re: Urzad Skarbowy
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Do końca 2004 roku.

  • 3. Data: 2002-08-30 06:57:18
    Od: "team2k" <t...@g...pl>

    2004 rok to magiczna liczba dla wszystkich? kiedy zaczynałem budowe
    ograniczala mnie tylko kwota. tak mi sie wydaje...

  • 4. Data: 2002-08-30 07:28:28
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Gdy zaczynałeś tak było - można było odliczać wydatki bez ograniczenia
    temporalnego - a teraz jest już inaczej. Ograniczenia nie będą mieli (na
    dzień dzisiejszy) ci, którzy będą odliczać odsetki (nowa ulga odsetkowa). A
    ci, co korzystają ze "starej" ulgi mają czas do końca 2004 roku.

  • 5. Data: 2002-08-30 11:24:05
    Od: "team2k" <t...@g...pl>

    co jesli na koniec 2004 zgromadze wiecej rachunków niż możliwości ich
    odliczenia? czy przejdzie na nastepne lata?

  • 6. Data: 2002-08-30 13:55:06
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pulsar" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dzień dzisiejszy) ci, którzy będą odliczać odsetki (nowa ulga odsetkowa).
    > ci, co korzystają ze "starej" ulgi mają czas do końca 2004 roku.

    Będę zobowiązany za informację kiedy zmieniono art. 7 nowelizacji updof z
    9 listopada 2000 r.Nowelizacja ta stanowiła, iż :" Przepis art. 27a ust. 5a
    ustawy wymienionej w art. 1 w brzmieniu obowiązującym po dniu 31 grudnia
    2000 r ma zastosowanie di wydatków na cele, o których mowa w art. 27a ust. 1
    pkt. 1 lit. b-f ustawy wymienionej w art. 1,które zostały odliczone od
    podatku po dniu 31 grudnia 2000 r w związku z inwestycją podjętą po tym
    dniu. " .
    Pytający wyrażnie zaznaczył, że chodzi o inwestycję rozpoczętą prze czterema
    laty, a więc w roku 1998. Obawiam się, że takiej zmiany nie było (inaczej
    owa zmiana trafiła by dość szybko do TK).
    Tak więc w tym przypadku odliczamy "do skutku".