  • 1. Data: 2009-07-11 16:34:08
    Temat: Rozliczenie wspolne ze strata
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Witam,
    tak sobie studiuję ustawę i usiłuję znaleźć jakieś zaczepienie do wspólnego
    rozliczenia małżonków w przypadku gdy jedno z nich ma dochód, a drugie
    minimalną stratę - powiedzmy 500zł. Wszystkie pozostałe warunki wspólności,
    całoroczności związku itp są spełnione, obie strony DG na zasadach ogólnych.
    Oczywiście nie chodzi o kompensowanie tej straty dochodem drugiej strony.
    Do wspólnego rozliczenia przyjęto by dochód tej strony równy zero. Chodzi
    raczej o możliwość odliczenia juz zapłaconego zdrowotnego z tej
    niedochodowej dzialalności i pomniejszenia podatku drugiej ze stron. Ale jak
    czytam warunki tego wspólnego rozliczenia, to albo jest mowa o
    nieuzyskiwaniu przychodu w ogóle (wtedy dochodu brak) albo o dochodzie
    niepowodującym koniecznosci zapłacenia podatku. A tu przychód był, ale jest
    strata, a nie niewielki dochód. Da się tak rozliczyć czy lepiej
    "wygenerować" jeszcze jakiś dochód - choćby symboliczne 10 zł, żeby sprawa
    była pewna.

  • 2. Data: 2009-07-11 17:07:57
    Temat: Re: Rozliczenie wspolne ze strata
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-07-2009 o 18:34:08 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > strata, a nie niewielki dochód. Da się tak rozliczyć czy lepiej
    > "wygenerować" jeszcze jakiś dochód - choćby symboliczne 10 zł, żeby sprawa

    Ja tak miałem, zaryzykowałem i zwrot dostałem.
    A jak będą chcieli z powrotem to się poturlamy do NSA :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-07-11 17:31:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Ja tak miałem, zaryzykowałem i zwrot dostałem.
    > A jak będą chcieli z powrotem to się poturlamy do NSA :)

    Podejrzewam, że ta działalność i tak po zawieszeniu
    zostanie zamknięta (chyba, że się bardzo koniunktura odmieni)
    a zapomniałem, że jeszcze trzeba wyprzedać laptopy i telefony,
    więc raczej będzie trochę na plusie w dochodowym.

    Jedna rzecz mnie jeszcze niepokoi: co z VAT w okresie
    zawieszenia działalności- składa się deklaracje czy nie.
    Nie znalazłem żadnego uregulowania.

  • 4. Data: 2009-07-13 06:59:19
    Od: spp <s...@o...pl>

    cef pisze:

    > Jedna rzecz mnie jeszcze niepokoi: co z VAT w okresie
    > zawieszenia działalności- składa się deklaracje czy nie.
    > Nie znalazłem żadnego uregulowania.

    Art. 99 ust. 7a ustawy o VAT.

    http://www.uspnm.hd.pl/go.php/pl/aktualnosci/zmiana_
    ustawy_o_podatku.html