  • 1. Data: 2009-07-11 10:30:51
    Temat: prowadzenie księgowosci i papierkologii z ponoszeniem odpowiedzialnosci
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Planuję otworzyć DG, ale nie uśmiecha mi się tracić ileś godzin mojego
    bardzo cennego czasu na bawienie się w tego, kim w istocie nie jestem -
    księgowego i prawnika.

    Czy zatem istnieją takie firmy, które podejmą się prowadzenia tej zabawy
    i wezmą za to odpowiedzialność? Ja dostarczałbym im wszelkich
    potrzebnych dokumentów - kilka faktur na zakup czegoś, kilka umów o
    dzieło, może jakichś kilka umów-zlecenie, kilka faktur za moją
    działalność..., rozliczenia z us, zus, pfron - jestem niepełnosprawny.

    Obecnie pracuję podczepiony pod kogoś, ale nadchodzi czas się
    usamodzielnić...

    Przeraża mnie to trochę, bo już kiedyś otarłem sie o temat i zdaję sobie
    sprawę z tego jakie to bagno... korzyści jednak w pewnych sytuacjach też
    są... :-)

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-07-11 10:37:52
    Temat: Re: prowadzenie księgowosci i papierkologii z ponoszeniem odpowi
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy zatem istnieją takie firmy, które podejmą się prowadzenia tej zabawy
    > i wezmą za to odpowiedzialność? Ja dostarczałbym im wszelkich

    Za odpowiednią opłatą pewnie tak.
    Zapytaj znajomych, którzy korzystają z tego typu usług, przejrzyj Panoramę
    Firm, podzwoń, popytaj.

  • 3. Data: 2009-07-11 10:40:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    n...@N...gazeta.pl pisze:

    > Za odpowiednią opłatą pewnie tak.
    > Zapytaj znajomych, którzy korzystają z tego typu usług, przejrzyj Panoramę
    > Firm, podzwoń, popytaj.

    Właśnie pytam :-))), w niecie też takie ogłoszenia można znaleźć, ale
    chodzi mi o praktyczną stronę tego 'szpasu'.
    Z wydatkiem się liczę, ale zaoszczędzam duuużo czasu :-))

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-07-11 13:23:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-07-2009 o 12:40:10 robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Właśnie pytam :-))), w niecie też takie ogłoszenia można znaleźć, ale
    > chodzi mi o praktyczną stronę tego 'szpasu'.
    > Z wydatkiem się liczę, ale zaoszczędzam duuużo czasu :-))

    To poprzeglądaj archiwa tej grupy na okolicznośc słowa "ratuuunkuuu" :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-07-11 15:11:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009, robercik-us wrote:

    > Właśnie pytam :-)))
    [...]
    > chodzi mi o praktyczną stronę tego 'szpasu'.

    http://groups.google.pl/groups/search?as_q=zmie%F1&a
    s_oq=ksi%EAgowego+ksi%EAgow%B9&num=100&as_ugroup=*.p
    odatki&safe=off

    ;)
    (jest problem z szukaniem w googlu - ma kłopot ze znalezieniem różnych
    kodowań tego samego tekstu, na pewno było więcej, przywróć "szukanie
    zaawansowane" i popraw teksty w okienkach).

    > Z wydatkiem się liczę, ale zaoszczędzam duuużo czasu :-))

    A co z nerwami? ;)

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/fac760ba376f5860/f4f037faaecbf70
    8

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-07-13 09:05:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    robercik-us pisze:
> [...]
    > księgowego i prawnika.
    >
    > Czy zatem istnieją takie firmy, które podejmą się prowadzenia tej zabawy

    Bezpośrednia odpowiedzialność za zobowiązania podatkowe zawsze będzie
    spoczywała na Tobie. Biuro musi mieć wykupione OC - jest obowiązkowe.
    Ty masz do osoby prowadzącej księgi regres kiedy z jego winy poniesiesz
    szkody.
    Musi to być jednak wina księgowego. Wierzy Ci na słowo, gdy mówisz że
    tak czy inny wydatek jest związany z DG (i jak to szwagier jeździ twoim
    leasingowym samochodem to już Twoja sprawa i Twoje ryzyko). W końcu
    księgowy to nie detektyw i nie płacisz mu żeby Cię przed Tobą samy
    ochraniał.

    Dodatkowo osoba która prowadzi księgi ponosi bezpośrednią
    odpowiedzialność karno-skarbową za prawidłowość prowadzenia ksiąg,
    prawdziwość danych (na etapie faktura-wpis), prawdziwość informacji
    podawanych na deklaracjach pod którymi się podpisuje.

    Nie daj się wrobić w sytuację, gdy to Ty co miesiąc podpisujesz
    deklarację którą sporządziło biuro. Nie wiesz co tam jest i czy
    deklaracja jest zgodna z zapisami w księgach/rejestrach.
    Jeżeli księgowy nie chce pełnomocnictwa do US, trzymaj się od niego z
    daleka.

    Dokładnie przeczytaj umowę, szczególnie w zakresie tego za co kto ponosi
    odpowiedzialność. Jak zbyt zawile napisane, zapytaj jakiegoś znajomego
    prawnika albo nawet uderz tutaj lub na .prawo.

    W dobrze skonstruowanej umowie każda ze stron odpowiada za swoje czyny,
    nie za cudze.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl