  • 1. Data: 2009-07-11 11:11:32
    Temat: Jak przejsc bezbolesnie na VAT
    Od: "MIX-NET" <m...@o...pl>

    Ze wzgledu na zblizajacy sie limit zwolnienia z vatu, bede zmuszony na niego
    przejsc. Jak to wyglada w praktyce? Co z fakturami zakupowym, ktore byly
    przed data przejscia na vat? Jak to sie zalatwia w US? Czy vatowcem sie jest
    od dnia zlozenia i oplacenia wniosku? Czy moze mozna zlozyc wniosek np.
    25.07 , a we wniosku wpisac ze dzialac jako vatowiec bedziemy od 1.08? Co z
    kasa fiskalna? Trzeba bedzie pozmieniac wszystkie stawki na 22% VATU (lub
    inna odpowiednia do danego towaru)?
    Prosze o wszelkie wskazowki. Docelowo ksiegowosc bedzie prowadzic biuro, ale
    chcialbym sie wstepnie przygotowac do tematu.

    pozdrawiam
    MIX-NET
    Ryczalt + zwolnienie z VAT (jeszcze) + kasa fiskalna

  • 2. Data: 2009-07-11 15:22:20
    Temat: Re: Jak przejsc bezbolesnie na VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009, MIX-NET wrote:

    > Ze wzgledu na zblizajacy sie limit zwolnienia z vatu, bede zmuszony na niego
    > przejsc. Jak to wyglada w praktyce? Co z fakturami zakupowym, ktore byly
    > przed data przejscia na vat?

    Zależy co za zakup.
    Dla towarów i materiałów nie sprzedanych przed oVATowaniem można
    odliczyć, ale w ramach załatwiania formalności w US - bo musi być
    formalnie "zgoda naczelnika".

    Tu ustawa:
    ...patrz art.113.5

    > Jak to sie zalatwia w US? Czy vatowcem sie jest
    > od dnia zlozenia i oplacenia wniosku?

    "Zależy" - czy zostało się VATowcem *wskutek* przekroczenia limitu, czy
    wg własnego wyboru - przed przekroczeniem.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2009-07-11 18:29:37
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > Zależy co za zakup.
    > Dla towarów i materiałów nie sprzedanych przed oVATowaniem można
    > odliczyć, ale w ramach załatwiania formalności w US - bo musi być
    > formalnie "zgoda naczelnika".

    Tzn. jak? Mam napisac pismo i czekac do usranej smierci, az laskawie pozwola
    mi odliczyc vat od towarow? Myslalem, ze wystarczy inwentaryzacja podparta
    fakturami zakupowymi.

    > "Zależy" - czy zostało się VATowcem *wskutek* przekroczenia limitu, czy
    > wg własnego wyboru - przed przekroczeniem.

    O ile mi wiadomo, to po przekroczeniu limitu juz dawno powinno byc sie
    vatowcem, wiec mozna powiedziec ze tak bycie vatowcem, to moj wybor ale
    podyktowany tym, ze:
    1. Nie bede handlowal, bo za chwile przekrocze prog.
    2. Albo przejde, jak piszesz na wlasna prosbe (bo przeciec nie musisz
    przechodzic), zeby moc dalej handlowac.

    Punkt 2 nie wchodzi w gre.

    pozdrawiam
    MIX-NET

  • 4. Data: 2009-07-11 18:30:07
    Od: "MIX-NET" <m...@o...pl>

  • 5. Data: 2009-07-12 22:50:58
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 11 Lip, 20:29, "MarkX" <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > 1. Nie bede handlowal, bo za chwile przekrocze prog.
    > 2. Albo przejde, jak piszesz na wlasna prosbe (bo przeciec nie musisz

    Zamiast snuc domysly, lepiej bys poszukaj w sieci w kierunku wskazanym
    przez Gotfryda - np http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/re
    jestracja,180,0,223668.html

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2009-07-14 06:13:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > mi odliczyc vat od towarow? Myslalem, ze wystarczy inwentaryzacja podparta

    Ale nie ze mną dyskutuj, tylko z posłami.
    Adres W-wa ul.Wiejska, jakoś tak :]
    Przepis jest w art.113.5 ustawy o VAT - "za zgodą naczelnika" i tyle.

    pzdr, Gotfryd