  • 1. Data: 2003-09-19 12:46:44
    Temat: Ryczałt a odliczenia
    Od: "Robert" <W...@p...com.pl>

    Zaczynam wynajmować mieszkanie i wyczytałem że od ryczałtu można odliczyć
    wydatki poniesione np. na remont mieszkania. Zapytałem Pania w swoim U.S. i
    powiedziała mi że od ryczałtu nie ma odliczeń. I co Wy na to ? Jak to
    sprawdzić?

    Robert

  • 2. Data: 2003-09-19 20:09:45
    Temat: Re: Ryczałt a odliczenia
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    że od ryczałtu nie ma odliczeń. I co Wy na to ? Jak to> sprawdzić?

    Są odliczenia ale nie w przypadku gdy wynajmujesz mieszkanie od kogoś. Musi być na
    Ciebie umowa najmu.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2003-09-19 20:45:44
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "Robert" <W...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydatki poniesione np. na remont mieszkania. Zapytałem Pania w swoim U.S.
    > powiedziała mi że od ryczałtu nie ma odliczeń. I co Wy na to ? Jak to

    jezeli zdecydowales sie placic podatek za wynajem ryczaltem, to na tym ten
    ryczalt polega, placisz podatek ustalony procentowo od przychodow z wynajmu.
    Nie uwzgledniasz wydatkow poniesionych na utrzymanie lokalu.
    Jezeli chcesz takie wydatki moc odliczac - musisz placic podatek na zasadach
    ogolnych, a nie ryczaltowo.

    pozdr yenn

  • 4. Data: 2003-09-19 21:04:28
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    > wydatki poniesione np. na remont mieszkania. Zapytałem Pania w swoim U.S. i
    > powiedziała mi że od ryczałtu nie ma odliczeń. I co Wy na to ? Jak to
    Pomieszanie z poplataniem. Ty wynajmujesz mieszkanie od kogoś czy komuś?
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 5. Data: 2003-09-22 03:59:58
    Od: "Robert" <W...@p...com.pl>

    Ja wynajmuję komuś
    I w ustawie o ryczałcie ewidencjonowanym jest coś o odliczeniach.

    Robert

  • 6. Data: 2003-09-22 06:09:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2003, Robert wrote:

    >+ Ja wynajmuję komuś
    >+ I w ustawie o ryczałcie ewidencjonowanym jest coś o odliczeniach.

    Ano jest.
    Tak jak każdy podatnik możesz odliczać od zajmowanego mieszkania,
    tj. "tego w którym mieszkasz" - oczywiście zakładając że
    gdzieś mieszkasz, jeśli jakiś lokal wynajmujesz :)
    Natomiast od mieszkania wynajmowanego nie możesz "odliczać"
    NIC, raczej poczytaj co musisz DOLICZAĆ do czynszu jako twój
    dochód :] (to nie jest śmieszne :[).

    wKF: nie mógłbyś odpowiadać *pod* cytatem ? Lepiej się czyta... :)

    pozdrowienia, Gotfryd