  • 1. Data: 2003-09-19 13:01:03
    Temat: VAT za benzyne i gaz
    Od: "blondi" <A...@p...onet.pl>

    Mam samochód osobowy, do tej pory brałam fakturki za gaz i księgowy odliczał
    podatekVAT co miesiąc, ale dzisiaj ktoś mi powiedział, że tak nie można!!!!!
    A więc już się w tym pogubiłam, kiedy można odliczyć benzyne, a kiedy
    gaz!!!!!

  • 2. Data: 2003-09-19 13:40:29
    Temat: Re: VAT za benzyne i gaz
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

> [...]
    > A więc już się w tym pogubiłam, kiedy można odliczyć benzyne, a kiedy
    Dla samochodu osobowego zarówno przy benzynie jak i gazie nie możesz
    odliczać VATu. Kwotę brutto faktury za paliwo wprowadzasz do
    odpowiedniej ewidencji i nie rozdzielasz tego jako netto/vat.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-09-22 08:13:56
    Od: "Tomasz Kubas" <t...@p...onet.pl>

    Vatu nie odlicza się od benzyny, ponieważ wszystko liczysz specjalnym
    przelicznikiem podanym przez IS. Czy tak to odliczałeś z księgowym do tej
    pory?
    Mogę zaproponować Ci, żebyś sprawdził czy księgowy jest ubezpieczony i miał
    z nim umowę o prowadzenie ksiąg. W wypadku pomyłki księgowego i wykrycia jej
    przez US koszta kary pokryje księgowy a nie Ty. Według mojej oceny
    odliczenie VATU w tym wypadku to jest wina księgowego.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2003-09-22 08:31:08
    Od: "blondi" <A...@p...onet.pl>

    No to ładnie, jestem w niezłych tarapatach, jeżeli vatu za gaz się nie
    odlicza.........
    Wcześniej miałam samochód ciężarowy i wszystko było ok, to znaczy księgowy
    odliczał vat za benzyne, przy samochodzie osobowym mówił że jest
    identycznie, tylko ze można już odliczyć vat za gaz. Ojojo, co jest większym
    prawdopodobieństwem że US odwiedzi wcześniej biuro księgowe czy małą
    działolność gospodarczą?????/

  • 5. Data: 2003-09-22 09:08:57
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    : Re: VAT za benzyne i gaz

    > No to ?adnie, jestem w niez?ych tarapatach, je?eli vatu za gaz si? nie
    > odlicza.........
    > Wcze?niej mia?am samochód ci??arowy i wszystko by?o ok, to znaczy ksi?gowy
    > odlicza? vat za benzyne, przy samochodzie osobowym mówi? ?e jest
    > identycznie, tylko ze mo?na ju? odliczyae vat za gaz. Ojojo, co jest wi?kszym
    > prawdopodobie?stwem ?e US odwiedzi wcze?niej biuro ksi?gowe czy ma??
    > dzia?olno?ae gospodarcz??????/

    kiedys tak bylo, ze zablokowali mozliwosc odliczania VAT od benzyny
    kupowanej do samochodu osobowego, a pozostala taka mozliwosc na LPG.
    Niestety rok pozniej VAT od gazu podzielil los tego od benzyny :(((
    Twoj ksiegowy zapewne zatrzymal sie na tamtych przepisach.

  • 6. Data: 2003-09-22 16:07:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2003, blondi wrote:

    >+ No to ładnie, jestem w niezłych tarapatach, jeżeli vatu za gaz się nie
    >+ odlicza.........

    Jeszcze nie jest tak źle: jak się pospieszysz, policzysz
    i poskładasz korekty wpłacając VAT (z odsetkami !), wyjasnienie
    oraz czynny żal - to wg Ordynacji jesteś chroniony przed karą.
    Nie czekaj na zmianę pogody...
    [...]
    >+ Ojojo, co jest większym
    >+ prawdopodobieństwem że US odwiedzi wcześniej biuro księgowe czy małą
    >+ działolność gospodarczą?????/

    A co za różnica ?? Jak złapią... - to tak i tak ukarany
    będziesz ty - ew. później spróbujesz zedrzeć z księgowego
    lub jego ubezpieczenia (BTW: przeczytaj pięć razy
    umowę, bo firma ubezpieczeniowa to ci ani grosza nie popuści,
    raczej nie licz...).
    Jak już uporasz się z VATem, to możesz później zrobić korektę
    dochodowego - tym razem na własną korzyść, bo ten VAT to będzie
    twój KUP. Bez odsetek tym razem, niestety :|
    Za to z wyjasnieniem, że to jest odliczenie PD z tytułu
    VATu który wpłaciłeś :] !
    IM*H*O - do tej drugiej korekty (dochodowego) czynny żal nie
    jest konieczny, jako że nie uszczupliłeś PD. Jakby kto
    miał inne zdanie... to poproszę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)