  • 1. Data: 2009-02-25 08:16:10
    Temat: Ryczalt + kasa fiskalna - ewidencja
    Od: "MarkX" <n...@o...p.pl>

    Jestem ryczaltowcem + kasa fiskalna, zwolniony z vat. Jakie ksiegi musi
    prowadzic taki podatnik?

    Ewidencja (ksiazka)
    Paragony na rolace
    paragony doobwe i miesieczne
    zeszyt ewentualnych korekt paragonow

    Cos jeszcze?

    MarkX

  • 2. Data: 2009-02-26 08:03:07
    Temat: Re: Ryczalt + kasa fiskalna - ewidencja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2009, MarkX wrote:

    > Jestem ryczaltowcem + kasa fiskalna, zwolniony z vat. Jakie ksiegi musi
> [...]

    Na pewno wykaz środków trwałych.
    Ocztywiście do tego książka kontroli (gdzie ja to moją wcisnąłem...)

    Nie wypowiadam się w sprawie ewidencji sprzedaży - czy i jak mogą być
    "sprzęgnięte" ewidencja dla potrzeb podatku dochodowego i uproszczona
    ewidencja VAT, bo jak jest przy ryczałcie nie wiem.
    Ale jakoś musi to być rozróżnione - choćby poprzez ew. listę korekt,
    skoro nie cała sprzedaż "dochodowa" liczy się do limitu VAT.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2009-02-26 10:05:02
    Od: "MarkX" <n...@o...p.pl>

    > Na pewno wykaz środków trwałych.

    A jak takich nie ma?

    > Ocztywiście do tego książka kontroli (gdzie ja to moją wcisnąłem...)

    To sie jakos kupuje?

    MarkX

  • 4. Data: 2009-02-26 14:31:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, MarkX wrote:

    > A jak takich nie ma?

    IMO tak jak z ewidencją ST (u prowadzących KPiR) - ma być.
    Moze byc pusta.
    Nie pamiętam czy na ryczałcie wyposażenie też podlega ewidencji

    > To sie jakos kupuje?

    Ja kupiłem druk (jak wprowadzali), w kiosku który sprzedaje takie
    rzeczy jak ewidencje (często siedzą w skarbówce albo tuż obok).
    Sądzę ze można sporządzić samemu - ale trzeba by poszukać podstawy
    prawnej, aby móc określić wzór (jaki rubryki itede)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-26 14:53:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 15:31:27 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > Sądzę ze można sporządzić samemu - ale trzeba by poszukać podstawy
    > prawnej, aby móc określić wzór (jaki rubryki itede)

    Jest w ustawie o swobodzie DG - tak naprawdę wystarczy kartka A4.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-02-26 17:41:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ja kupiłem druk (jak wprowadzali), w kiosku który sprzedaje takie
    > rzeczy jak ewidencje (często siedzą w skarbówce albo tuż obok).

    Z cenami zazwyczaj podobnymi do tych z papierniczych na miescie, tyle ze
    minimum razy dwa :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-26 18:04:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 18:41:49 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:Pine.WNT.4.64.0902261528520.3464@quad...

    > Z cenami zazwyczaj podobnymi do tych z papierniczych na miescie, tyle ze
    > minimum razy dwa :)

    Zdziercy chcą 3zł zamiast 1,5 :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-02-26 22:33:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, SDD wrote:

    > Z cenami zazwyczaj podobnymi do tych z papierniczych na miescie, tyle ze
    > minimum razy dwa :)

    Pewnie prawda, ale "na mieście" często nawet jak druki są wybór mniejszy,
    a prawdopodobnie "cena rynkowa" wynajmu miejsca na kiosk w US jest wyższa ;)

    pzdr, Gotfryd