  • 1. Data: 2006-03-16 21:51:25
    Temat: Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych i różnice kursowe
    Od: piotrek <p...@r...net.pl>

    Witam,

    Jak podejść do problemu różnic kursowych w przypadku ryczałtu od
    przychodów ewidencjonowanych?

    Załóżmy, że:
    1) 15 marca wystawię rachunek (nie jestem czynnym VAT-owcem) w USD.
    2) 19 marca na rachunku walutowym pojawi się należność
    3) 30 marca podejmę z rachunku pieniądze (w USD, bez przewalutowania)

    Co w związku z tym wpisać do ewidencji przychodów i w które rubryki?

    Czy w szczególności wartość faktury (przeliczoną po średnim kursie NBP z
    dnia wystawienia) wpisuje do jednej rubryki zaś różnice kursowe do innej?

    Jeśli tak to jakim (procentowo) ryczałtem są opodatkowane różnice
    kursowe i co zrobić jeśli różnice kursowe są ujemne?

    A może po prostu należy przeliczyć kwotę na rachunku po cenie sprzedaży
    z dnia kiedy następuje przewalutowanie (albo podjęcie z rachunku
    pieniędzy w USD)?

    Ale od jakiej kwoty w takim razie odprowadzić ryczałt (celowo tak
    dobrałem daty zdarzeń) jeśli w "międzyczasie" następuje płatność ryczałtu?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Googlowałem oczywiście ale bez rezultatu :-(

    Pozdrawiam

    P.

  • 2. Data: 2006-03-17 19:27:09
    Od: piotrek <p...@r...net.pl>

    piotrek wrote:
> [...]
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    >
    > Googlowałem oczywiście ale bez rezultatu :-(

    Nikt nie wie? :-(

    Czy moje pytania są zbyt trywialne? :-)

    Pozdrawiam

    P.

  • 3. Data: 2006-03-17 19:45:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    piotrek wrote:
> [...]

    A jakie przepisy z tym związane przeczytałeś?
    Zacytuj, wklej - może ktoś podyskutuje :-)

  • 4. Data: 2006-03-18 13:18:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Mar 2006, piotrek wrote:

    > 1) 15 marca wystawię rachunek (nie jestem czynnym VAT-owcem) w USD.
    > 2) 19 marca na rachunku walutowym pojawi się należność
    > 3) 30 marca podejmę z rachunku pieniądze (w USD, bez przewalutowania)
    [...]
    > Ale od jakiej kwoty w takim razie odprowadzić ryczałt (celowo tak dobrałem
    > daty zdarzeń) jeśli w "międzyczasie" następuje płatność ryczałtu?

    Ja się na ryczałcie nie znam, ale z tymi datami nijak nie pasuje.
    Przecież w międzyczasie nie płacisz ryczałtu od TEJ transakcji!!!
    Rozliczasz miesiąc POPRZEDNI, prawda ?
    Musiałbyś zdarzenia rozrzucić na kwartał czasu... IMHO :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)