  • 1. Data: 2004-02-03 13:34:08
    Temat: Ryczałt samochodowy w 2004r??
    Od: "Wojtek K." <w...@s...pl>

    Hi!

    Problem jest następujący - w firmie ostro używam swojego samochodu
    (oczywiście w 2003 dostawałem ryczałt coś ok. 530zł) i nagle w grudniu ub.
    roku szef proponuje mi rezygnację z niego i jakąś bliżej nie określoną
    rekompensatę w pensji, tłumacząc to tym, że od tego roku ryczałty będą
    opodatkowane jak normalna płaca. I tu moje pytanie CZY WIECIE COŚ O TYM -
    może cie podać jakieś konkrety ???

    Dzięki z góry.
    --
    Wojtek K.
    GG: 1202949

    ps.
    Mamy luty, a ryczałtu styczniowego NI MA.

  • 2. Data: 2004-02-03 16:47:00
    Temat: Re: Ryczałt samochodowy w 2004r??
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Wojtek K." <w...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > rekompensatę w pensji, tłumacząc to tym, że od tego roku ryczałty będą
    > opodatkowane jak normalna płaca. I tu moje pytanie CZY WIECIE COŚ O TYM -

    tak, ryczałty są opodatkowane (choć nieozusowane, więc i tak chyba
    korzystniej brać ryczałt, niż zwiększac pensję)

    Magda

  • 3. Data: 2004-02-04 08:35:02
    Od: "Irro" <Z...@n...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

    > "Wojtek K." <w...@s...pl> wrote in message
    > >

    > tak, ryczałty są opodatkowane (choć nieozusowane, więc i tak chyba
    > korzystniej brać ryczałt, niż zwiększac pensję)

    Zgadza się, pod. doch tak, ub. społ. nie.
    W styczniu nie było wiadomo, więc miał prawo tak pracodawca zareagować (bo
    jeśli nie wiadomo, to powinien zapłacić ;))

    Irro

  • 4. Data: 2004-02-05 08:36:42
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    No wlasnie tez tak myslalam a tutaj niespodzianka

    Aby ryczałty samochodowe po 31 grudnia 2003 r. korzystały ze zwolnienia z
    oskładkowania konieczna jest nowelizacja rozporządzenia z dnia 18 grudnia
    1998 r., która pozwalałaby na ich skuteczne wyłączenie z oskładkowania. Z
    uzyskanych informacji wiemy, iż trwają prace nad wprowadzeniem zmian do tego
    rozporządzenia, polegające m.in. na wyłączeniu ryczałtów samochodowych z
    podstawy wymiaru składek do wysokości określonej w odrębnych przepisach -
    bez odesłania do przepisów podatkowych. Jaką one przybiorą formę i od kiedy
    będą obowiązywały poinformujemy niezwłocznie po ich ogłoszeniu.
    Reasumując, w myśl obowiązującego na dzień dzisiejszy stanu prawnego, od
    wypłaconych pracownikom ryczałtów samochodowych po 31 grudnia 2003 r. zakład
    pracy zobowiązany jest wyliczać składki na ubezpieczenia społeczne i na
    ubezpieczenie zdrowotne.

    ata

  • 5. Data: 2004-02-05 08:55:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ata napisał:
> [...]
    > pracy zobowiązany jest wyliczać składki na ubezpieczenia społeczne i na

    To rozporzadzenie pare dni temu zostało wydane i chyba jeszcze nie
    zostalo opublikowane.
    Pisała o tym Rzeczospolita w tym tygodniu.

    Niestety, nie mam dokładnych namiarów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk