  • 1. Data: 2004-02-03 12:29:08
    Temat: umowa uzyczenia
    Od: "Ewa K" <e...@o...pl>

    Mieszkam w mieszkaniu corki,ona jest glownym najemca ,obecnie przebywa za
    granica . W 2003 zrobilam remont i chcialam w zeznaniu rocznym odliczyc
    odliczyc koszty remontu,ale bez umowy uzyczenia jest to nie mozliwe. Czy
    ktos moze mi wyjasnic jak sie pisze taka umowe,czy moze byc data wsteczna
    ,czy to trzeba gdzies zglosic. Bede wdzieczna za pomoc,pozdrawiam Ewa

  • 2. Data: 2004-02-04 18:16:41
    Temat: Re: umowa uzyczenia
    Od: Roman <n...@U...pl>

    Użytkownik Ewa K napisał:
> [...]
    > odliczyc koszty remontu,ale bez umowy uzyczenia jest to nie mozliwe. Czy
    > ktos moze mi wyjasnic jak sie pisze taka umowe,

    Przykład umowy użyczenia części mieszkania jest na stronach www Gazety
    Podatkowej:

    http://www.gazetapodatkowa.pl/archiwum.php?s=art&id=
    61&nr=1

    > ,czy to trzeba gdzies zglosic.

    Nie trzeba

    --
    Roman

  • 3. Data: 2004-02-04 18:45:20
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

> [...]
    > ktos moze mi wyjasnic jak sie pisze taka umowe,czy moze
    byc data wsteczna
    > ,czy to trzeba gdzies zglosic. Bede wdzieczna za

    Możesz podpisać z rodzicami:
    Umowa nieodpłatnego użyczenia mieszkania od dnia .....
    (wpisz datę wsteczną).
    Nie trzeba nigdzie zgłaszać tej umowy.

    Masuro

  • 4. Data: 2004-02-04 19:03:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik masuro napisał:

    > Możesz podpisać z rodzicami:
    > Umowa nieodpłatnego użyczenia mieszkania od dnia .....

    A umowe odpłatnego uzyczenia mozna z rodzicami podpisać???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-04 22:28:54
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    > A umowe odpłatnego uzyczenia mozna z rodzicami
    podpisać???

    Dorosłe dziecko prowadzące oddzielne gospodarstwo domowe
    może zawrzeć umowe z rodzicami, tak jak z każdym....
    Znasz jakieś przeciwwskazania?
    Tylko po co? żeby podatek rodzice musieli płacić?

    Masuro

  • 6. Data: 2004-02-04 23:06:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "masuro" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > może zawrzeć umowe z rodzicami, tak jak z każdym....
    > Znasz jakieś przeciwwskazania?
    > Tylko po co? żeby podatek rodzice musieli płacić?

    Ludzi czytajcie ze zrozumieniem.
    A widziałeś kiedyś umowę odpłatnego
    użyczenia?
    Jeśli uważasz, że można,
    to proszę podaj krótki przykład :-)

  • 7. Data: 2004-02-05 07:20:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik masuro napisał:
> [...]
    > może zawrzeć umowe z rodzicami, tak jak z każdym....
    > Znasz jakieś przeciwwskazania?
    > Tylko po co? żeby podatek rodzice musieli płacić?

    Ładnie sie Ciebie czyta. Brzmi jakbys wiedział dokładnie co mowisz.
    Oskar Ci sie należy za talent aktorski ;-)

    Kodeks Cywilny

    "Art. 710. Przez umowę użyczenia użyczający zobowiązuje się zezwolić
    biorącemu, przez czas oznaczony lub nie oznaczony, na *bezpłatne*
    używanie oddanej mu w tym celu rzeczy."

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-02-05 16:24:53
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    > "Art. 710. Przez umowę użyczenia użyczający zobowiązuje
    się zezwolić
    > biorącemu, przez czas oznaczony lub nie oznaczony, na
> [...]

    Dzięki za oświecenie :-)
    Chciałam też komuś pomóc, na tyle, na ile mogłam, ale jak
    widać nie wiedziałam do końca "gdzie dzwonią".

    Jednak mimo, że słówko "nieodpłatnego" (użyczenia) jest tu
    niepotrzebne - nie zmienia merytorycznie rodzaju umowy, więc
    składam podanie o nieurywanie mi jeszcze głowy :-).
    Pozdrawiam
    Masuro