  • 1. Data: 2003-03-10 14:52:40
    Temat: ŚT, Wyposarzenie na potrzeby własne
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Czy mogę przekazać na potrzeby własne rzeczy których już nie wykorzystuję w
    działalności. np. stary sprzęt komputerowy którego już nie używam, komórka,
    itd... Głównie chodzi o sprzęt bezużyteczny który albo się zestarzał albo
    nie działa (i nie opłaca się naprawa). W działalności się nie przyda a wisi
    tylko na stanie i trzeba pilnować żeby go gdzieś nie wcięło.
    Czy można to zrobić tak: wycenić ten sprzęt wg. obecnych wartości rynkowych
    np. ogłoszeń i napisać oświadczenie że "przekazuję to i tamto na potrzeby
    własne i wartość na podstawie .... ustalam na tyle..." i wrzucić ta wartość
    jako przychód w danym miesiącu ?

    Konkretny przykład: Stara komórka, po dwóch latach dostałem od operatora
    nową a stara ma uszkodzoną baterię i zbiera kurz na szafie i teraz chcę żeby
    nie była w żaden sposób powiązana z działalnością ale nadal żeby leżała na
    szafie bo może kiedyś się przyda i żeby to było legalne oczywiście :)

    Pozdrawiam,
    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 2. Data: 2003-03-10 20:14:07
    Temat: Re: ŚT, Wyposarzenie na potrzeby własne
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

> [...]
    > własne i wartość na podstawie .... ustalam na tyle..." i wrzucić ta wartoś

    oczywiście, ze tak
    oświadczenie albo protokół likwidacyjny

> [...]
    > nie była w żaden sposób powiązana z działalnością ale nadal żeby leżała na
    > szafie bo może kiedyś się przyda i żeby to było legalne oczywiście :)

    jest legalne.

    Lora
    #gg 1016627

  • 3. Data: 2003-03-10 22:28:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Mar 2003, Remek wrote:

> [...]
    >+ własne i wartość na podstawie .... ustalam na tyle..." i wrzucić ta wartość

    Widziałeś hasło "faktura wewnętrzna" ? Minister przewidział !
    Właśnie opisałeś takie coś :), ma 1 podpis...
    Z tym, że w przypadku ŚT wycofanie z DG *nie* wiążę się z zaliczeniem
    do dochodu - dopiero jak *komuś* sprzedasz. Zajrzyj do ustawy, numer
    artykułu dziś chyba nawet podawałem...
    Co innego VAT ! (trzeba zwrócić)

    pzdr, Gotfryd