  • 1. Data: 2004-04-08 06:01:18
    Temat: Samochód- instalacja gazowa
    Od: "Tomek" <tomekdwk@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Witam !
    Mam samochód osobowy, bez homologacji, wpisany jako srodek trwały i
    amortyzowany.
    Chciałbym założyć instalację gazową - jej koszt to 3500 zł.

    - Czy mogę w tym przypadku odliczyć podatek VAT od montażu instalacji
    gazowej ?

    - Koszt instalacji nie przekracza kwoty 3500 zł - czy można jednorazowo
    wliczyć ją w koszty ? - czy muszę amortyzować (powiększyć wartość środka
    trwałego) ?

    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-08 09:23:38
    Temat: Re: Samochód- instalacja gazowa
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > Chciałbym założyć instalację gazową - jej koszt to 3500 zł.
    >
    > - Czy mogę w tym przypadku odliczyć podatek VAT od montażu instalacji

    Jesli VAT-man jestes, to tak.

    > - Koszt instalacji nie przekracza kwoty 3500 zł - czy można jednorazowo
    > wliczyć ją w koszty ? - czy muszę amortyzować (powiększyć wartość środka
    > trwałego) ?

    Na razie tak..
    Ale jesli suma wydatkow na modernizacje w roku przekrocy 3 5000 trza bedzie
    robic korekte.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-08 10:12:54
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    nebe wrote:

    > Tak OT zastanawia mnie, czy np. w przypadku większej naprawy samochodu
    > (chociażby wymiana skrzyni biegów) - czy jest to rekonstrukcja? Wtedy to
    > naprawa, jaką możnaby podciągnąć pod "rekonstrukcję" powodowałaby
    > przekroczenie w tym przypadku granicy 3500.

    NIe jest modernizacja wymiana zuzytej lub zepsutej czesci na nowa,
    o tych samyc parametrach..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-08 10:52:01
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

> [...]

    naprawa, jaką możnaby podciągnąć pod "rekonstrukcję" powodowałaby
    przekroczenie w tym przypadku granicy 3500.

    nebe

  • 5. Data: 2004-04-08 10:55:35
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    pytalem nizej ale zapytam jeszcze raz :)
    a co w przypadku gdy ubezpieczenie samochodu przekracza 3500 zl? powieksza
    wartosc samochodu czy mozna wrzucic w koszty jednorazowo?

    Chris

  • 6. Data: 2004-04-08 14:01:21
    Od: "Tomek" <tomekdwk@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Użytkownik "bosz" naisał:
    > Na razie tak..
    > Ale jesli suma wydatkow na modernizacje w roku przekrocy 3 5000 trza
    bedzie
    > robic korekte.

    Jestem VAT-owcem - jaką kwotę w tym przypadku uwzględniam ? - netto ? czy
    brutto ?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-04-08 18:29:21
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "CHRIS" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > pytalem nizej ale zapytam jeszcze raz :)
    > a co w przypadku gdy ubezpieczenie samochodu przekracza 3500 zl? powieksza
    > wartosc samochodu czy mozna wrzucic w koszty jednorazowo?
    >
    > Chris

    ubezpieczenie nie podwyższa wartości samochodu, tylko idzie w koszty

    Magda

  • 8. Data: 2004-04-08 19:24:09
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Na razie tak..
    Dobra odpowiedź. Tylko niestety ja to nie wiem czy tak w koszty czy tak do
    amortyzacji?
    Mój US twierdzi, że jest to zwiększenie wartości środka trwałego i nie może
    być dane jednorazowo w koszty, tylko amortyzowane ponieważ zwiększa wartośc
    samochodu.
    Vat odliczasz w miesiącu zakupu a o kwotę netto zwiększasz wartość
    samochodu.

    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2004-04-08 22:03:36
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał(a):

    > Na razie tak..
    > Ale jesli suma wydatkow na modernizacje w roku przekrocy 3 5000 trza bedzie
    > robic korekte.

    Hmmm, jesteś pewny???
    Skąd wziąłeś sumę wydatkow na modernizacje w roku (3500)?

    Art. 22g.17. brzmi:
    Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu ... wartość początkową tych
    środków, ... powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie,
    w tym także o wydatki na nabycie części składowych lub peryferyjnych,
    których jednostkowa cena nabycia przekracza 3.500 zł.

    Ja tu widzę 3 rozwiązania:
    1. otrzyma faktuę za montaż instalacji gazowej
    (instalacja gazowa w cenie usługi)
    -ma ulepszenie ST i musi poswyższyć WPST niezależnie od ceny.
    2. otrzyma faktuę za instalację gazową
    (montaż gratis)
    -nabył część składową i jeżeli jednostkowa cena nabycia
    a) przekracza 3.500 - ma ulepszenie ST podwyższające WPST
    a) nie przekracza 3.500 - zalicza wydatek bezpośrednio w koszty
    3. otrzyma faktuę z wyszczególnieniem:
    za instalację gazową (np. 2500)i za montaż (900)
    -nabył część składową w jednostkowej cenie nabycia < 3.500
    więc zalicza instalację bezpośrednio w koszty, ale jednocześnie
    ma ulepszenie ST i musi poswyższyć WPST o cenę montażu.

    Coś przeoczyłem?

    > Boguslaw
    nocnyMarek

  • 10. Data: 2004-04-09 06:46:15
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w tym także o wydatki na nabycie części składowych lub peryferyjnych,
    > których jednostkowa cena nabycia przekracza 3.500 zł.

    Ale dalej czytamy ten sam punkt:
    "...Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na
    ich przebudowę,
    rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w danym roku podatkowym
    przekracza 3 500 zł..."

    Czyli liczy sumę instalacji gazowej + koszt montażu.
    Idąc Twoim tokiem myślenia, to nawet gdyby instalacja kosztowała ponad 3500
    to możnaby ją rozdzielić na części składowe typu zbiornik, reduktor itd. i
    nie musielibyśmy powiększać WPST.

    nebe