  • 1. Data: 2004-02-23 16:23:47
    Temat: Sekcja D3. w VAT-7 (gdy brak sprzedaży)
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Czy ktoś ma może namiary na jakieś mniej lub bardziej
    "oficjalne stanowisko" dot. sposobu wypełniania deklaracji VAT-7

    Na deklaracji VAT-7 w sekcji D.3 jest tytuł:

    "D.3 Zakupy Towarów i usług (z uwzględnieniem korekt) podlegające
    rozliczeniu
    w okresie rozliczeniowym, którego dotyczy deklaracja."

    W miesiącu styczniu nie "wykonałem czynności podlegającej opodatkowaniu"
    w związku z :
    "Art. 19. 1. Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług, związanych ze sprzedażą
    opodatkowaną.
    [- - - -]
    3. Obniżenie kwoty podatku należnego, o której mowa w ust. 1, następuje:
    4. Jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 3, podatnik nie wykonał czynności
    podlegającej opodatkowaniu, podatek naliczony za ten okres podlega
    rozliczeniu w najbliższym okresie, w którym czynności te zostaną wykonane,
    nie później jednak niż w ciągu 36 miesięcy od końca miesiąca, w którym
    podatnik otrzymał fakturę lub dokument celny."

    W związku z powyższym mam watpliwości czy "zakupy" za styczeń
    przy braku "sprzedaży" w styczniu winny być wykazywane w sekcji D.3 (np.
    pola 50 i 51) ?????

    Moim zdaniem nie (traktując dosłownie, to co napisano na deklaracji i w
    ustawie).

    Spotykam też zdania, że jednak tak.(problem w tym, ze nie przekonuje mnie
    zdanie "bo wszyscy tak robią')

    dziękuję za wszelkie opinie BAH

  • 2. Data: 2004-02-23 23:22:16
    Temat: Re: Sekcja D3. w VAT-7 (gdy brak sprzedaży)
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś ma może namiary na jakieś mniej lub bardziej
    > "oficjalne stanowisko" dot. sposobu wypełniania deklaracji VAT-7

    Dz.U. 2002 nr 229 poz. 1916
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 12 grudnia 2002 r. zmieniające
    rozporządzenie w sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku od
    towarów i usług oraz podatku akcyzowego.

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU2002229191
    6?OpenDocument

    Ryszard

  • 3. Data: 2004-02-24 20:21:29
    Od: BAH <b...@k...chip.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2004 00:22:16 +0100, "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    >http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU200222919
    16?OpenDocument

    Dziękuję.
    Niby to czytałem ale wnioski miałem inne.

    Widać rozlicznie zakupów, to nie rozliczenie podatku
    i podlegajacy rozliczeniu zakup może stać się nie rozliczony
    gdy nie można rozliczyc podatku.

    BAH