  • 1. Data: 2004-02-23 15:44:46
    Temat: Ryczałtu przychodów ewidencjonowanych, stawka i inne.
    Od: designer <d...@o...pl>

    Witam
    Chcę założyć działalność, której przedmiotem będzie "Projektowanie oraz
    produkcja urządzeń elektronicznych".
    - Czy dla tej działalności mogę korzystać z opodatkowania w postaci
    ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?
    - Jeśli tak, to jaka będzie jego stawka i czy ewentualnie inne
    sformułowanie przedmiotu działalności może na tą stawkę wpłynąć.
    - Posiadam obecnie działalność gospodarczą od 3 lat zawieszoną (o innej
    nazwie, przedmiocie oraz lokalizacji w stosunku do tej, którą chce
    założyć) opodatkowaną w postaci karty podatkowej, czy może to rodzić
    jakieś problemy?
    - Znalazłem gdzieś wzmiankę, że nie można być opodatkowanym w tej
    formie, jeśli w tym lub poprzednim roku podatkowym pracowało się w
    firmie o tej samej formie działalności. Na początku poprzedniego roku
    pracowałem w firmie, która zajmowała się produkcją urządzeń
    elektronicznych. Czy w związku z tym przepis ten mnie dotyczy?

    Jeśli znacie odpowiedź na te pytania, z góry dziękuje.
    Designer

  • 2. Data: 2004-02-23 18:32:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004, designer wrote:
    [...]
    >+ - Jeśli tak, to jaka będzie jego stawka i czy ewentualnie inne
    >+ sformułowanie przedmiotu działalności może na tą stawkę wpłynąć.

    O nie. Na stawkę wpływa klasyfikacja *danej transakcji* a nie
    to co masz we wpisie.

> [...]
    >+ nazwie, przedmiocie oraz lokalizacji w stosunku do tej, którą chce
    >+ założyć) opodatkowaną w postaci karty podatkowej, czy może to rodzić

    Chwila, ty chcesz się "rozdwoić" ?
    To się nazywa schizofrenia, czy jakoś tak :)
    Wiesz co powiedział Ludwik (bodajże) XV ?
    No to sobie strawersuj: "firma to ja".
    MASZ już działalność i powinieneś ZMIENIĆ sposób opodatkowania, ale
    formalnie jest już za późno: zdaje się że do 20 stycznia trzeba
    było wyłożyć naczelnikowi US jak się chcesz opodatkować.
    Oczywiście to nie znaczy że żaden "myk" się nie może znaleźć (aczkolwiek
    chyba łatwiej "na KPiR", nie wiem czy "na ryczałt" się da), no i nie
    wiem jak jest przy "odwieszaniu" DG w US.

    >+ - Znalazłem gdzieś wzmiankę, że nie można być opodatkowanym w tej
    >+ formie, jeśli w tym lub poprzednim roku podatkowym pracowało się w
    >+ firmie o tej samej formie działalności.

    ORAZ UTRZYMUJE SIĘ Z TĄ FIRMĄ KONTAKTY GOSPODARCZE.
    Jedna faktura od nich albo dla nich i wylot na KPiR.

    >+ Na początku poprzedniego roku
    >+ pracowałem w firmie, która zajmowała się produkcją urządzeń
    >+ elektronicznych. Czy w związku z tym przepis ten mnie dotyczy?

    "to zalezy". Czy chcesz z nimi współpracować czy wręcz przeciwnie ;)

    >+ Jeśli znacie odpowiedź na te pytania, z góry dziękuje.

    Hm... miałem napisać: "znam, nie napiszę, podziękowania przyjąłem" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-24 17:36:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ nazwie, przedmiocie oraz lokalizacji w stosunku do tej, którą chce
    >+ >+ założyć) opodatkowaną w postaci karty podatkowej, czy może to rodzić
    [...]
    >+ MASZ już działalność i powinieneś ZMIENIĆ sposób opodatkowania, ale
    >+ formalnie jest już za późno: zdaje się że do 20 stycznia trzeba
    >+ było wyłożyć naczelnikowi US jak się chcesz opodatkować.

    Natknąłem się na odpowiedź IS Lódź:
    http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=1515
    ...dokładnie taką jak udzieliłem. Trzeba było miesiąc temu się
    sprężyc i wybrać "zmianę formy" !

    >+ Oczywiście to nie znaczy że żaden "myk" się nie może znaleźć

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)