  • 11. Data: 2010-04-06 11:30:24
    Temat: Re: Sprzedaż darowanego mieszkania i kupno nowego
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    mvoicem rzecze:

    > Np. żeby w przypadku nagłego zejścia rodzina nie wydymała małżonki nagle
    > znalezionym testamentem.

    Ale co małżonce do tego? Kupił za środki z majątku osobistego- jest jego
    majątkiem osobistym (zgodnie z Art. 33 KRiO). Jak ma dobre serduszko
    i chce się podzielić- wolno mu.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 12. Data: 2010-04-06 11:32:07
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Paweł Socha rzecze:

    > OK, ta opcja jest mi znana i rozważana, tylko że to też powielanie
    > kosztów, bo darowizna również mysi mieć formę notarialną, a więc

    Nie musi być darowizna. Jak już chcesz uszczęśliwić małżonkę połową
    mieszkania, zrób notarialne rozszerzenie wspólności majątkowej (taksa
    400 zł plus VAT).

    > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy
    > sygnatur wirusow 4974 (20100325) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Wyłącz ten spam.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 13. Data: 2010-04-06 11:47:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.04.2010 13:30), Dominik & Co wrote:
    > mvoicem rzecze:

    > Ale co małżonce do tego? Kupił za środki z majątku osobistego- jest jego
    > majątkiem osobistym (zgodnie z Art. 33 KRiO). Jak ma dobre serduszko
    > i chce się podzielić- wolno mu.

    No to sam widzisz "po co".

    p. m.

  • 14. Data: 2010-04-06 11:49:25
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    mvoicem rzecze:

    > No to sam widzisz "po co".

    No właśnie nie widzę. Jest zgodnie z prawem tylko jego
    (majątek osobisty).

    A waść piszesz coś o "wydymaniu", jakby małżonce coś się
    z tego "należało".

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 15. Data: 2010-04-06 11:59:45
    Od: Paweł Socha <p...@w...com.pl>

    > Nie musi być darowizna. Jak już chcesz uszczęśliwić małżonkę połową
    > mieszkania, zrób notarialne rozszerzenie wspólności majątkowej (taksa
    > 400 zł plus VAT).

    Dzięki za pomoc - ostatnie pytanie - czy obie te operacje można
    przeprowadzić przy jednej wizycie u notariusza - czy po zakupie trzeba
    poczekać na "uprawomocnienie się" aktu i z rozszerzeniem wspólności czekać
    kilka dni, tygodni, miesięcy??. Już wyjaśniam o co chodzi - nową
    nieruchomość kupujemy od rodziny żony - dzięki temu cena jest naprawdę OK i
    nie chcemy aby nagle zostało to dziwnie odebrane przez rodzinkę.\

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 16. Data: 2010-04-06 12:08:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.04.2010 13:49), Dominik & Co wrote:
    > mvoicem rzecze:

    > No właśnie nie widzę. Jest zgodnie z prawem tylko jego
    > (majątek osobisty).

    Odnosiłem się do "Jak ma dobre serduszko i chce się podzielić- wolno
    mu.". IMHO jest to wystaczająca odpowiedź na "po co".

    > A waść piszesz coś o "wydymaniu", jakby małżonce coś się
    > z tego "należało".

    Gdybym zszedł a moja rodzina przejęłaby cały majątek i jej by nic nie
    zostało, to z zaświatów :) postrzegałbym to jako wydymanie mojej (byłej
    już) żony.

    p. m.

  • 17. Data: 2010-04-06 12:17:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-06 13:59, Paweł Socha pisze:

> [...]
    > nieruchomość kupujemy od rodziny żony - dzięki temu cena jest naprawdę
    > OK i nie chcemy aby nagle zostało to dziwnie odebrane przez rodzinkę.\

    Nie do końca jestem pewien czy zwykłe rozszerzenie wspólnoty majątkowej
    obejmie także nieruchomość. :(

    A przy okazji nabycia od rodziny cena może być OK dla Was, US może
    kręcić nosem. Tak samo jak na natychmiastową darowiznę na rzecz żony
    (uzna, że transakcja była pozorna i będzie usiłował wymierzyć podatek). :(

    --
    spp

  • 18. Data: 2010-04-06 12:30:17
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    spp rzecze:

    > Nie do końca jestem pewien czy zwykłe rozszerzenie wspólnoty majątkowej
    > obejmie także nieruchomość. :(

    A czemu nie? Art 47 par. 1 KRiO. Owszem, są wyjątki-
    ale precyzyjnie opisane w art. 49 KRiO.

    > A przy okazji nabycia od rodziny cena może być OK dla Was, US może
    > kręcić nosem. Tak samo jak na natychmiastową darowiznę na rzecz żony
    > (uzna, że transakcja była pozorna i będzie usiłował wymierzyć podatek). :(

    Możliwe. Dlatego z ewentualnym rozszerzeniem wspólności
    bym się nie śpieszył.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 19. Data: 2010-04-06 12:33:34
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Paweł Socha rzecze:

    > Dzięki za pomoc - ostatnie pytanie - czy obie te operacje można
    > przeprowadzić przy jednej wizycie u notariusza - czy po zakupie trzeba
    > poczekać na "uprawomocnienie się" aktu i z rozszerzeniem wspólności

    W zasadzie można (byleby zakup poprzedzał rozszerzenie).

    BTW: już kolejna osoba pyta o to "uprawomocnienie". Skąd ten pomysł?

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 20. Data: 2010-04-06 12:40:36
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    spp rzecze:

    > A przy okazji nabycia od rodziny cena może być OK dla Was, US może
    > kręcić nosem. Tak samo jak na natychmiastową darowiznę na rzecz żony
    > (uzna, że transakcja była pozorna i będzie usiłował wymierzyć podatek). :(

    W zasadzie IMO "przekrętu" w tym nie ma. Ze sprzedaży majątku osobistego
    była gotówka, została wydana na inną nieruchomość (wyczerpując warunki
    zwolnienia). Następnie nieruchomość zostaje "uwspólniona".

    Oczywiście US może się przyczepić dla samego czepiania, ale chyba
    nie trzeba będzie udowadniać, że nie jest się wielbłądem...

    --
    Dominik (& kąpany)