  • 21. Data: 2004-03-06 12:21:51
    Temat: Re: Stawka za przejechane kilometry
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    > A są jeszcze pracownicy co wierzą, że bedą pracować cztery lata w Twojej
    > firmie i jeździć po 5000 km miesięcznie ??

    Firma ma już 9 lat a pracowników przybywa a nie maleje, rosną też koszty
    więc stąd ta polemika. Jak widać firma się rozwija a nie zwija jak to
    sugerujesz i to nie przez 4 lata a 9 co w naszej rzeczywistości gospodarczej
    nie jest już takie proste i oczywiste.

    Z drugiej strony, jak pracownik wypada mi na autostradę, jedzie jakieś 200 -
    250km w jedna stonę co zajmuje mu nie więcej jak 2 godziny z przejazdem
    przez miasto, wykonuje zlecenie u klienta trwające 2 godziny, potem znowu
    wraca 250km to nie jest to żadna tragedia. Przy takich warunkach czystej
    pracy ludzie się o nią biją. W ten sposób dziennie przejeżdża ok 400-500km w
    komfortowych warunkach. Po 2 tygodniach ma już 5000km. To jest jakaś
    astronomiczna ilość dla ciebie?
    Oczywiście są dni gdzie nie jeździ w ogóle lub robi tylko np ok 100 km. Tak
    więc średnia 4-5 tys km jest raczej dość niska na moją forme pracy, a że mam
    tę niestptykaną w Polsce przyjemność korzystać z autostrad to tym bardziej
    sprawa nie jest tak czarna jak ją malujesz.

    Pozdrawiam
    KM

  • 22. Data: 2004-03-06 12:24:57
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    gwaranja jest 3 letnia i bez limitu kilometrów, z głową trzeba kupować

  • 23. Data: 2004-03-06 13:22:24
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Krzysztof Milner napisał:

    > gwaranja jest 3 letnia i bez limitu kilometrów, z głową trzeba kupować

    Jaka marka oprócz Jaguara daje coś takiego seryjnie?

    pzdr

    Tomek

  • 24. Data: 2004-03-06 13:42:31
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    W zeszłym roku kupiłem w promocji taką Octavkę w normalnym salonie Skody.
    Pełne 2 lata gwarancji a 3 rok z częściowym udział klienta. Tak czy siak
    nawet jeśli ten samochód po 4 latach byłby do zezłomowania (co jest raczej
    bardzo mało prawdopodobne - turbodiesel) to w wypadku płacenia pełnych
    kilometrów pracownikowi, to praktycznie, wliczając nawet
    OC+AC+paliwo+przeglądy+wszelkie inne koszty, to w rzeczywistym rozliczeniu
    nic ten samochód go nie kosztował a nawet zostawała miesięcznie całkiem
    niezła sumka i to z samych klimometrów. A jest jeszcze przecież wypłata.
    Podałem tylko jaskrawy przykład bo akurat taki samochód mam, ale można
    przeciez kupić coś tańszego i równie ekonomicznego za np 50tys zł, wtedy
    zysk dla pracownika jest jeszcze większy.
    Niestety ten zysk (dla pracownika ;) niedługo się skończy bo za drogo
    wychodzi. Bardziej opłaca mi się wziąć nawet 3-4 samochody w leasingu i dać
    jako firmowe niż płacić tyle co miesiąc pracownikom. Dla mnie rachunek jest
    prosty i nie rozumiem innych wypowiedzi osób twierdzących, że nawet obecna
    stawka to "kapitalistyczny wyzysk". Do momentu gdy pracownicy jeździli do
    2tys km jakoś dźwigałem te koszta ale teraz, gdy od kilku miesięcy ilość km
    wzasta o ok 100% to już w ogóle się nie kalkuluje (dla pracodawcy) i wolę
    leasing (podkreślam, dobrych i ekonomicznych) samochodów niz płacenie za
    używanie prywatnych samochodów w firmie. Zysk jest nie tylko w pieniądzach
    ale i w prestiżu firmy, w której wszyscy pracownicy jeżdżą nowiutkimi
    samochodami wożąc na nich reklamę firmy. A po 4 latach nadal mam te
    samochody na własność i mogę je sprzedać i kupić nowe. Ekonomia.

    Pozdrawiam
    KM

  • 25. Data: 2004-03-08 22:22:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Mar 2004, Krzysztof Milner wrote:
    [...komuś...]
    >+ Bardziej opłaca mi się wziąć nawet 3-4 samochody w leasingu i dać
    >+ jako firmowe niż płacić tyle co miesiąc pracownikom.

    To szanuję i nie mam pytań. Zastrzeżenia wzbudzają jedynie
    wypowiedzi pracodawców którzy tego NIE robią i narzekają
    iż samochody pracowników ich drogo wychodzą :)

    >+ Dla mnie rachunek jest
    >+ prosty i nie rozumiem innych wypowiedzi osób twierdzących, że nawet obecna
    >+ stawka to "kapitalistyczny wyzysk".

    Spójrz na to inaczej: odpowiedzią czy się opłaca czy nie byłaby
    reakcja pracowników jakby mieli *wybór*. I to iż piszący jak
    w cytacie może jeździć "więcej po mieście" też weź pod uwagę.
    Napisz za dwa lata :) (i za sześć :)) jak podsumowujesz efekty.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 26. Data: 2004-03-12 15:21:24
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

> [...]
    > w cytacie może jeździć "więcej po mieście" też weź pod uwagę.
    > Napisz za dwa lata :) (i za sześć :)) jak podsumowujesz efekty.

    Oczywiście, jeśli warunki użytkowania samochodu (np preważnie jazdy
    miejskie) są inne od założonych przeze mnie to faktycznie wyliczenia
    zmieniają się. Ja jedynie wyrażałem mój punkt widzenia zakładając takie
    warunki jakie sam mam.

    Również i ja jestem ciekawy jak wypadnie podsumowanie po np okresie
    zakończenia leasingu.

    Pozdrawiam
    KM

  • 27. Data: 2004-03-15 23:54:08
    Od: Darek<d...@i...pl>

    A co z podatkiem od stawki za kilometr ? Mój zakład rozpoczał od
    tego m-ca (marzec) potracanie (37 %) podatku i składek z kasy za
    km (a przejeżdzam miesięcznie tylko ok. 1500 km, czyli muszę
    dopłacać do pracy). Czy to zgodne z prawem ? (nie wydaje mi się jeśli
    jest to narzędzie pracy). Może "uderzyć" do ZZ ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info